Auteur Topic: Ubuntu - hdd1 mounten - gebruiken met SABnzbd+  (gelezen 3110 keer)

Offline sjoerd1953

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Ubuntu - hdd1 mounten - gebruiken met SABnzbd+
« Gepost op: januari 21, 2012, 12:07:36 pm »
Ik gebruik SABnzbd+ voor het downloaden van films. Dat programma kan helaas niet omgaan met een padverwijzing als: smb://mede8er/hdd1/
Ik heb de harde schijf van mede8er dus gemount met:

sudo mount -t cifs //192.168.50.121/hdd1 /mnt/mede8er -o guest,rw,gid=1000,uid=1000

Dat gaat op zich goed, de bestanden op harde schijf van mede8er zijn zichtbaar en ik kan er films en series naar toe kopiƫren. Wat niet lukt is bestanden rechtstreeks vanuit SABnzbd+ naar de medespeler wegschrijven. Als ik een nzb bestand wil starten dan krijg ik deze foutmeldingen:

Cannot save NZB admin files for \"Gangster.Exchange.2010.1080p.BluRay.X264-7SinS

en

Opslaan van /mnt/mede8er/incomplete/Gangster.Exchange.2010.1080p.BluRay.X264-7SinS/__ADMIN__/SABnzbd_nzf_6Gx84S lukt niet

Kennelijk heeft SABnzbd+ geen schrijfrechten op de harde schijf van de mediaspeler.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Offline Hjtel

• Senior Member
  • Like Status: +17/-1
Re: Ubuntu - hdd1 mounten - gebruiken met SABnzbd+
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2012, 01:54:30 pm »
Wat je kunt doen is van je mede8er-HDD een gedeelde map maken (via de verkenner)en daar dus een schijfletter aan toekennen. Ik heb zelf op de HDD van de mede8er een bestand \'Downloads\' aangemaakt en vervolgens in SABnzbd bij de instellingen aangegeven dat als Map voor verwerkte downloads geldt X:\\Downloads (X te vervangen door de schijfletter van de Mede8er-HDD). Simpel en werkt prima. Al je downloads worden rechtstreeks op de interne Mede8erHDD geplaatst.
Med500X + Med 600X3D, beide bedraad in netwerk aangesloten tezamen met een Yamaha-receiver RX-V773 (bedraad), een laptop (draadloos), PC (bedraad), Philips TV PF 9604 (bedraad) en een Zyxel NAS NSA310 (bedraad).

Offline sjoerd1953

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2012, 07:37:07 am »
Je bedoelt dat je een mapping gemaakt hebt. Dat heb ik gedaan, althans het linux equivalent daarvan. Ik heb de harde schijf gemount. Dat gaat dus prima zoals ik al aangaf.

Maar het probleem is inmiddels opgelost. Ik wilde de tijdelijke downloadmap op mede8er zetten en daar liep SABnzbd+ op vast. Maar het is ook helemaal niet nodig om dat te doen en het is eigenlijk ook heel logisch dat dat niet werkt; een tijdelijke map moet je lokaal neerzetten.

De complete downloads gaan nu wel automatisch naar de hdd1 van mede8er met als pad /mnt/mede8er/complete en dat werkt perfect.

Offline aende

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2015, 12:03:11 am »
Werkt die bij jou nog steeds zo? Ik bedoel, wat als de X3D uitgschakeld staat, dan kun je de schrijf niet benaderen vanaf je NAS. Dat is een nadeel van de Mede8er players. Of heb je hier iets op gevonden?
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2015, 12:24:03 am door aende »