Auteur Topic: na jaren geen probleem opeens weer 'logon fail' windows 10  (gelezen 1553 keer)

Offline sander

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
na jaren geen probleem opeens weer 'logon fail' windows 10
« Gepost op: juli 12, 2018, 04:09:18 pm »
Enkele jaren ging het (redelijk) goed bij mij:
Ik heb een Windows 10 pc, een speciale gebruiker met wachtwoord aangemaakt voor de mede8er (MED600X3D) om bij gedeelde mappen te kunnen.
(Had afgelopen jaren ooit tussendoor wel eens een probleempje dat de gedeelde mappen niet meer zichtbaar waren, en dat ik ze opnieuw moest delen, met andere instellingen of zo, maar kreeg dat altijd wel weer voor elkaar.)

Maar sinds gisteren heb ik weer 'logon fail'. Ik snap er niets van.
Heb gebruikersnaam en wachtwoord gecontroleerd (kan op de pc zelf gewoon inloggen met de mede8er gebruikersnaam en wachtwoord).
Er is verbinding: de webcontrol van de Mede8er werkt op de betreffende pc, en met UPnP vanaf de Mede8er kan ik wel een paar dingen zien op de pc.
Windows probleemoplosser voor netwerken kan niks vinden.
Heb geprobeerd met volledig uitgeschakelde firewall: helpt niet.
'toegang gedeelde mappen met wachtwoord uitschakelen' (dwz geen wachtwoord nodig): helpt niet.
Natuurlijk ook diverse malen alles opnieuw opgestart: helpt niet.

Zijn er meer mensen die nu opnieuw problemen hebben hiermee?

Offline Medelid

• Experienced Member
  • Like Status: +37/-1
Re: na jaren geen probleem opeens weer 'logon fail' windows 10
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2018, 09:37:32 pm »
Hoi Sander,

Al je problemen hebben te maken met Microsoft.
Om precies te zijn, die hebben sinds de Windows update van maart
het smb protocol waar de Med gebruik van maakt standaard uit gezet.
Dit omdat dat protocol onderhevig is aan virus aanvallen.

Om het weer aan te zetten, op eigen risico dus;
Ga naar het normale configuratie scherm.
klik op programma's en onderdelen,
klik aan de linkerkant Windows onderdelen in of uit schakelen.
er komt een pop-up, scroll naar beneden, ga naar ondersteuning SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden. Vink dat nu lege vooraan vakje weer aan. en klik op oké.
Ga dan nog even weer via het configuratie scherm naar het netwerkcentrum en controleer bij
''geavanceerde instellingen voor delen wijzigen'' bij alle netwerken of met wachtwoord beveiligd delen
is uitgeschakeld.

Wellicht start je de computer weer even opnieuw op.
zie ook,
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,19487.msg116519.html?PHPSESSID=6igk6g88neekd66670592ppl45#new

Hoop voor je dat je hier iets aan hebt,

Succes
Groet
Medelid

Offline sander

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2018, 01:46:43 am »
Bedankt.
Ik had trouwens SMB 1.0/CIFS al aangezet (toevallig zelf gevonden en zonder echt te weten waarvoor het was maar aangezet omdat het in ieder geval iets met het netwerk te maken had), maar dat leek in eerste instantie niet te werken. Heb nu net nog maar een keer opnieuw opgestart (al dacht ik dat echt al een keer gedaan te hebben na het aanvinken van SMB 1.0/CIFS) en nu werkt het weer wel. Zou dat kunnen dat 2 maal opnieuw opstarten nodig was? Nu ja, maakt ook niet veel uit, in ieder geval werkt het weer.

Offline jpvaneijk

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2019, 08:55:56 pm »
Als dit het is waar ik al twee dagen naar op zoek ben, wordt ik echt helemaal gek zeg.
Ik heb KPN en kan dus geen HBO kijken nu Game of Thrones er weer is. Downloaden dus.. ;D
Echter kan ik nu de Mede8er gebruiken.. >:(

Als ik hieronder niet meer reageer of edit dan is het gelukt en dus super bedankt!!!!

Offline DonDiego

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2019, 04:40:10 pm »
Dank voor de heldere uitleg, eindelijk weer kunnen aanloggen!