Auteur Topic: Custom Skin  (gelezen 1055 keer)

Offline geertrijns

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Custom Skin
« Gepost op: april 29, 2018, 12:09:26 am »
beste,

ik wil graag een custom skin maken voor mijn favorieten, los van de bestaande skins. Nu heb ik gelezen:
map aanmaken Genre, hier de map Skins in plaatsen. In de map skins de afbeeldingen zetten.
Vervolgens moet ik de map Genre ergens plaatsen. Daar loop ik vast. Moet ik deze op de flashdrive van de mede8er zetten? zo ja hoe doe ik dat? Of moet ik de map Genre met inhoud ergens bij de map van de films/serie/kinderfilms zetten?
Hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen.
Groet
Geert

Offline eceeq

• Active Member
  • **
  • Like Status: +1/-0
Re: Custom Skin
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2018, 10:01:24 am »
procedure hier onder (wel in engels):

How to change a skin:
To load a skin -- just download it and unzip /unrar it to a folder. In X3 navigate to this folder and press the ‘Menu’ button and select ‘Set to Skin Option’ The new Skin will be loaded into flash memory and used as the new default. You can revert back to the original default skin at any time by selecting the option ‘Restore Default Skin’

IMPORTANT - Setup ---> MISC ----> Home Page Text  Set to 'Off'

En hier kun je er een hoop vinden:
http://www.mede8erforum.com/index.php/board,135.0.html

Je kunt de map Skins op je computer maken en vervolgens via een usb-stick of via je netwerk aan de Mede8er koppelen.
Als je vervolgens bovenstaande instructies volgt, doet de Mede8er de rest.

Tot slot een advies gezien je vragen de laatste tijd: gebruik eens de zoekfunctie van dit forum, je vindt dan bijna altijd de antwoorden. Deze komt er ook vandaan.

Offline geertrijns

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2018, 11:12:27 am »
Hoi,
Ik heb de instelling Home page tekst op of gezet. Vervolgens heb ik een map met de skinop mijn server geplaatst.
Deze heb ik via de media libary benaderd, op de skin gaan staan, vervolgens de skin geladen. Nu wordt het systeem opnieuw geladen. Er is echter niets veranderd zoals ik het zie.
Doe ik iets verkeerd wellicht?

Offline eceeq

• Active Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2018, 12:52:29 pm »
Even om misverstanden te voorkomen:

Een skin bevat de plaatjes/achtergronden voor de menustructuur van je mede8er. Die krijg je dus al je de mede8er opstart (favorieten, media, internet,setup).

Genre slaat op een submap met  de plaatjes waaruit je kan kiezen voor je opgeslagen favorieten (films, muziek etc).

Welke van de 2 zoek jij nu??

Offline eceeq

• Active Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2018, 01:02:41 pm »
Mocht het gaan om de 2e optie dan hier de oplossing:

When  flashing genre icons you  "replace" the default icons completely. If you  want to keep some or all of them you must add those to  the new ones and flash both together. 

The default icons  are here:-
http://www.mede8er.org/artwork/temp/Genre_Images_23Nov2011.rar

So if you want to keep any default icons...you download the default icons and copy those you want to keep to a folder named Genre inside the parent skinning folder of any name..along with you own new ones.  You then skin the main parent skin folder. That is done by highlighting the parent folder and using the Menu option "Set to Skin". Once flashed the source folders can  be removed  or deleted.

Even if you only want to skin Genre Icons...you still need that parent folder..even if there is nothing in it but the Genre folder!

Nogmaals: doorzoek zelf eens dit forum op al jouw vragen staat al een oplossing!!!!

Offline geertrijns

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2018, 01:15:43 pm »
Ik heb 3 favorieten
Films
Tv series
Kinderen

Hier zou ik graag een andere afbeelding/icoon voor hebben.

Offline eceeq

• Active Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2018, 01:29:10 pm »
Er staan standaard 50 icons waar je uit kan kiezen. Is geen daarvan geschikt voor jou??
Als je eigen icons wil gebruiken moet je de handleiding hierboven gebruiken. Let op het max. is 50. Toevoegen betekent dus evenveel oude verwijderen.

Offline geertrijns

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2018, 01:56:30 pm »
lijkt me leuk om ze zelf te personaliseren. Ik heb er 40 gepakt. Echter op de een of andere manier overschrijft hij ze niet. Hij blijft gewoon de oude zien. Kan het zijn dat het niet via het netwerk gaat maar via usb moet?

Of moet het wellicht een ander formaat zijn, geen JPG?

ik probeer wel te zoeken op het forum hoor echter ik krijg het voldoende specifiek gevonden.

Offline eceeq

• Active Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2018, 02:41:52 pm »
Alles is echt simpel te vinden. Neem er eens de tijd voor. Ik ga stoppen met reageren.

Als je de downloadlink had gebruikt, had je zien dat het formaat .png is!.Verder is de grootte ook van belang. Die kun je ook vinden via de grootte van de oude plaatjes.

Offline geertrijns

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2018, 05:52:09 pm »
vind de reactie een beetje overdreven hoor. Je hoeft toch niet verplicht te reageren? Zoals je zelf al aangaf reageer maar lekker niet meer. Toch bedankt voor je tips in ieder geval

groet
Geert