Auteur Topic: Klaar met Mede8er!  (gelezen 686 keer)

Offline hansdevr

• Hero Member
  • Like Status: +22/-4
  • ...seems logical...
Klaar met Mede8er!
« Gepost op: oktober 19, 2017, 11:45:13 am »
Ik heb een aantal jaren mijn medewerking verleend aan dit forum, maar de stekker gaat er wat mij betreft uit. Alle features van mijn 1000X3D zijn aan het wegkruimelen. Eerst een hoop gedoe over subtitles, nu weer het gedoe over de series scraper... En Sanji zit lekker op hun handen en doet geen ruk er aan.

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb een Nvidia Shield gekocht en het enige wat die niet doet is koffie zetten. De Mede8er gaat op Marktplaats.

Moet me wel van het hart dat ik het hier een super gezellig forum vond en er altijd met veel plezier kwam. Alle support: hartelijk dank daarvoor!
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Blackadder: Baldrick, have you no idea what irony is?
Baldrick: Yes, it's like goldy and bronzy only it's made out of iron.

Offline coolwil47

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Re: Klaar met Mede8er!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2017, 01:57:48 pm »
Ja ook ik ben er klaar mee.
Maar een android steamer vind ik niet fijn (kodi)

Offline bruce the boss

• Active Member
  • **
  • Like Status: +0/-1
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2017, 06:41:45 pm »
Wat zijn de alternatieven dan want doen de andere scrappers op vergelijkbare mediaplayers het wel dan?
En is een Nvidia Shield niet méér bedoeld voor spellen?

Offline hansdevr

• Hero Member
  • ...seems logical...
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2017, 12:38:12 pm »
Ik heb nu een SHIELD met Kodi v. 17. Het scrapen werkt als een zonnetje, zowel voor series als movies. Plex kan ik niet aanbevelen: plex werkt veel met transcoding en dan is een 16GB SHIELD eigenlijk te krap.
Kodi is wat streng op het gebruik van juiste titels en zo, maar het grote voordeel vond ik dat de libraries uit verschillende (netwerk en lokaal) gecombineerd worden gescand (mits een identieke folderstructuur is gevolgd). Dus van zowel NAS als USB schijf, alle movies en series in één enkele library. Ideaal. SHIELD is dan ook nog eens veel sneller als de Mede8er.
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Offline bruce the boss

• Active Member
  • **
  • Like Status: +0/-1
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2017, 09:33:37 pm »
Citaat
Ik heb nu een SHIELD met Kodi v. 17. Het scrapen werkt als een zonnetje, zowel voor series als movies.

Ben me ook aan het oriënteren op iets  nieuws maar hoe werkt dit dan?
Waar plaats je al je series en films dan?
Op een externe HDD?
Benader je die dan via de Shield?

Offline hansdevr

• Hero Member
  • ...seems logical...
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2017, 08:41:03 am »
Ik weet niet of het wel oké is om hier veel te vertellen over de SHIELD, maar een klein beetje dan:

De SHIELD plaats je in je netwerk en deze leest de films dan van óf een NAS (ik heb een Synology) of van een op de USB-poort (er zijn er twee van type USB-3) aangesloten schijf. Bij de SHIELD is (in de goedkope standaardversie, die ik heb) een afstandbediening geleverd, waarmee je veel kunt doen met het inspreken van opdrachten, of met de pijltjestoetsen. Eigenlijk werkt het niet veel anders dan de Mede8er, maar sneller en alle apps werken gewoon.

Offline Gonus

• Active Member
  • **
  • Like Status: +2/-3
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2017, 11:16:33 am »
Ik weet niet of het wel oké is om hier veel te vertellen over de SHIELD, maar een klein beetje dan:

De SHIELD plaats je in je netwerk en deze leest de films dan van óf een NAS (ik heb een Synology) of van een op de USB-poort (er zijn er twee van type USB-3) aangesloten schijf. Bij de SHIELD is (in de goedkope standaardversie, die ik heb) een afstandbediening geleverd, waarmee je veel kunt doen met het inspreken van opdrachten, of met de pijltjestoetsen. Eigenlijk werkt het niet veel anders dan de Mede8er, maar sneller en alle apps werken gewoon.

Voor eenieder die ook klaar is met Mede8er:
Bovenstaande functies werken niet alleen vlekkeloos op de Shield maar ook op andere Anroid TV boxen bij het gebruik van Kodi.
Ik heb bijvoorbeeld een HiMedia Q5 Pro en ik kan bevestigen dat het hartstikke goed werkt.

De stap naar Android maken was voor mij in eerste instantie ook n iet wenselijk, maar ben nu erg blij dat ik hem gemaakt heb!

Offline kompa101

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2018, 07:35:23 pm »
is de mede8er om te bouwen naar een VPN server?