Auteur Topic: zelf gemaakte films met beschrijving opnemen  (gelezen 1672 keer)

Offline Benv50

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
zelf gemaakte films met beschrijving opnemen
« Gepost op: oktober 04, 2017, 08:29:49 pm »
Beste lezers,
Ik ben nieuw in het Mede8er-land, heb een 800X3D gekocht met 2 Tb harddisk en wil daar films op plaatsen die zelf gemaakt zijn (dus niet movies met info op IMDB of welke db ook). Het plaatsen van die films is op zich geen probleem. Het afspelen ook niet.
Maar nu wil ik ook beschrijvingen bij die flms en trefwoorden waar (door anderen) gezocht op kan worden.  De mediaplayer wordt gebruikt door het Historisch Genootschap en moet stand alone werken, zonder pc, zonder internet.  Ik heb al van alles gelezen maar alles komt steeds terug op Y2M en daar heb ik dus niets aan.
Heeft iemand een voorbeeld van de vereiste mappen- en bestandsstructuur?  of heb ik een document gemist ?
Graag je reactie zodat ik verder kan.
Ben

Offline Benv50

• Newbie
  • *
Re: zelf gemaakte films met beschrijving opnemen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2017, 06:03:50 pm »
Beste "Medelid",

Dank voor de moeite die je genomen hebt om te reageren.
Ik denk echter dat je mijn vraag niet helemaal goed begrepen hebt: het gaat mij niet om het maken van de films maar om de manier waarop je die op de Mede8er plaatst, zodanig dat je daar een beschrijving bij kunt zien en er op kunt zoeken zoals dat bij de M zou moeten kunnen op trefwoorden.

Overigens is een map per film logischerwijze alleen nodig om de film, beschrijving en trefwoorden bijelkaar te houden. Zoals ik het nu heb zonder de zoek (lees vind)mogelijkheden te gebruiken, is een map per film overbodig.

Offline Benv50

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2017, 12:11:08 am »
en nog een kleine toevoeging : wellicht kan iemand mij helpen aan een printje van het beeld van de Windows-verkenner  van een of twee filmbestanden met beschrijvingsbestanden enz. en een kopietje van die beschrijvingsbestanden zelf.

Offline Medelid

• Experienced Member
  • Like Status: +37/-1
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2017, 12:07:28 pm »

een printje van het beeld van de Windows-verkenner 

Weliswaar van een ander merk maar zo ziet het er ook voor de Med uit.
Alleen bij jou komt die dan onder ''computer'' te staan omdat je standalone werkt.

https://ic.tweakimg.net/camo/851d4d8b4fa021e6b081902b32ea8e813770dd08/?url=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F34dsh9c.png

Groet
Medelid

Offline Benv50

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2017, 11:09:21 pm »
Beste Medelid,

Nogmaals dank voor de door jou ondernomen actie.

Ik begrijp dat het Mede8er systeem een map verwacht waarbinnen per film een aantal bestanden moet staan.
Een eerste vereiste is dat de naam van de map overeenkomt met de naam van het filmbestand. Dus als de film "400 jaar Meerpolder" heet, dan moet de naam van de map ook "400 jaar Meerpolder" zijn.

In die map staat dan het filmbestand met exact de zelfde naam "400 jaar Meerpolder.mp4".
EN er staan nog andere bestanden in. Bestanden waarin bijvoorbeeld de beschrijving is op genomen die in het filmkeuzevenster zichtbaar gemaakt wordt.
En zo ook een bestand waarin de tags worden opgenomen waarmee die film gevonden kan worden.

Mijn vragen:
1. is het hiervoor gestelde juist
2. welke bestanden moeten en mogen er in de filmmap nog meer aanwezig zijn (meer dan alleen het filmbestand)
3. hoe zien die bestanden er uit, wat is de indeling, hoe moeten ze genoemd worden.

Of kan iemand mij verwijzen naar een document waarin dit beschreven is?

Met veel dank bij voorbaat!
Groet, Ben
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2017, 11:37:49 pm door Benv50 »

Offline eceeq

• Active Member
  • **
  • Like Status: +1/-0
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2017, 09:37:49 am »
In de map van de film staan:

about.jpg
cover.jpg
fanart.jpg
folder.jpg
filmnaam.avi of ander formaat
filmnaam.xml

De jpg's moeten de juiste (verschillende) grootte hebben.  De xml heeft een standaardindeling met diverse blokken informatie over de film.

Mijn advies zou zijn om eens een "echte" film te scrapen via de Mede8er. Je hebt dan een goed voorbeeld. Dan kun je ook zien wat de functie is van de diverse jpg's en kun je ook hun grootte zien. Tevens heb je dan een model van de xml die je voor je eigen film kunt wijzigen.

Offline Benv50

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 10, 2017, 04:09:04 pm »
Beste eceeq,

dank voor je reactie, dank voor je advies.  Ik ga er vanavond maar eens mee beginnen, ik begreep dat je er nogal wat voorbereidingen voor moet treffen en wat specifieke software moet installeren.
Als het allemaal lukt (en ook als het niet zou lukken) zal ik er melding van maken en er een stukje over schrijven.

Groet, Ben