Auteur Topic: geen netwerk meer met 500x  (gelezen 1127 keer)

Offline berg-leon

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
geen netwerk meer met 500x
« Gepost op: september 11, 2017, 06:46:40 pm »
Hallo,

Sinds zaterdag ( vrijdag begon het eigenlijk ) heb ik geen workgroup meer op mijn speler.
Vrijdag had ik er al last van maar kon het toen oplossen door de router/modem van ziggo te resetten.

Ik heb een bedraad netwerk met daarop mijn mede8er, laptop, pc en 3x een zyxel nas

In mijn router zijn ze allemaal te zien.

Wat mij opvalt op de mede8er is dat bij de wlan instellingen wel een ip adres staat.
Als ik vervolgens naar systeem - systeeminfo ga zie ik wel het mac adres maar achter HWaddr(wlan0) staat 'unkown'.

Heb inmiddels :

1 de wlan instellingen een paar keer opnieuw opgeslagen.
2 de router gereset
3 de mede8er terug gezet naar de fabrieksinstellingen via het menu.
4 een nieuwe kabel tussen router en mede8er.
5 de firmware er opnieuw opgezet ( v4.05 )
6 Bij de wlan instellingen ook de dns ingevuld.

De lichtjes op de router en mede8er knipperen wel ( dus er lijkt communicatie te zijn )

Als ik de router uitzet of de netwerk kabel uit de mede8er haal, verdwijnt het ip adres en krijg ik de melding kan DHCP niet vinden.
Als de router weer aan is of de kabel weer in de mede8er zit, dan verschijnt na verloop van tijd het ip adres ook weer.

Iemand misschien een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Ben een behoorlijke leek op het gebied van netwerk e.d.

Offline berg-leon

• Newbie
  • *
Re: geen netwerk meer met 500x
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2017, 05:45:10 pm »
Weet niet of dit nog wat helpt, maar als ik vanaf de pc naar het ip adres van de mede8er ping via cmd dan krijg ik de melding:

Paketten: verzonden = 4,ontvangen = 4, verloren = 0
<0% verlies>

Weet iemand of dit betekend dat netwerkaansluiting van de mede8er en bekabeling goed is?       

Offline berg-leon

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2017, 08:21:52 am »
Heb via de mail inmiddels contact gehad met support van mede8er, dit was hun antwoord:

We zien dit probleem de laatste week veel voorkomen, het ziet er naar uit dat in de laatste Windows update iets is fout gegaan waardoor SMB niet meer naar behoren functioneert.

Wij raden voorlopig aan de laatste updates van Windows te installeren, eventueel tijdelijk over te stappen op NFS of via een externe harddisk films af te spelen.

Helaas hebben wij geen invloed op de werking van SMB binnen Windows

Beetje vreemd verhaal, zou betekenen dat iedereen met de combinatie Windows 7 & 500X dit probleem zou moeten hebben.

Offline berg-leon

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: september 25, 2017, 04:21:01 pm »
Als ik de snelkoppeling optie gebruik, kan ik wel op de servers komen.
Nog steeds zeer vreemd....

Offline berg-leon

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2018, 06:54:50 pm »
Had 2x Zyxel NSA325 NAS en een Zyxel NAS540 op het netwerk zitten.
Van alle drie de firmware een update gegeven en na de update an de NAS540 was alles weer terug op het netwerk.