Auteur Topic: Mede8er niet meer benaderbaar via netwerk  (gelezen 1643 keer)

Offline estate

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Mede8er niet meer benaderbaar via netwerk
« Gepost op: november 09, 2016, 08:41:00 pm »
Sinds er vandaag een nieuw modem geplaatst is door ziggo (de connectbox) is de mede8er niet meer benaderbaar.
Het delen van de interne HDD is niet meer mogelijk, niet met winshare en niet met mede8er HDD connector.

Voorheen stond de mede8er via een extra routertje in het netwerk maar omdat dit modem beter en sneller is hebben we de boel hier omgezet naar één apparaat om zoveel mogelijk hindernissen weg te nemen.

De IP range is aangepast en alle andere apparaten werken weer perfect behalve de mede8er.

In het begin bij de aanschaf hebben we hier ook dagen nodig gehad om de mede8er in het netwerk te krijgen en het lijkt alsof de geschiedenis zich nu gaat herhalen.

Als ik het via windows 10 probeer zie ik als ik een netwrkshaare wil maken naar 192.168.1.25 wél de mede8er (kan hem ook pingen vanuit het volledige netwerk) maar windows krijgt geen toegang tot de schijf of de mede8er.

Het antwoord van de mede8er is dat er niet voldoende rechten zijn voor het connecten.

Gisteren is de mede8er tijdens het kopieëren vastgelopen en heb ik hem uitgezet en pas vanochtend weer gestart, toen leek alles nog in orde.

Als ik de mede8er in zijn eigen menu benader lijkt alles in goede orde.

Na uren van proberen geef ik het op, mijn kennis is welliswaar vrij ruim maar hier snap ik helemaal niets meer van, pingen en zien oke maar sharen ho maar :(

Wie kan me verder helpen.?

Offline Frank Verheijke

• Newbie
  • *
Re: Mede8er niet meer benaderbaar via netwerk
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2019, 06:01:52 pm »
Beste,

Ik heb ondertussen een gelijkaardig probleem. Na een update van mijn MED800X3D naar de nieuwe 4. firmware werkte de NW connecties niet meer. Wanneer ik deeze verwijderde en terug wilde aanmaken kreeg ik volgende error:

Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet Gedetecteerd Gedetecteerd

De instellingen van het apparaat of de bron (192.168.1.50) staan verbindingen via poort De service Bestands- en printerdeling (SMB) niet toe.

Ik werk met windows 10, heb hier al een paar uur aan gespendeerd maar kan geen duidelijke verklaring vinden.

Heb jij jou probleem op een of andere manier kunnen oplossen?

mvg

Offline eceeq

• Active Member
  • **
  • Like Status: +1/-0
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2019, 04:37:27 pm »
Dat kan worden veroorzaakt door een proxyserver die is ingesteld. Tegenwoordig is dat niet meer nodig. Ga naar het startmenu, tik in het zoekvak in: Internetopties (en druk op ENTER).

Ga daarin naar de tab "Verbindingen", klik op de knop "LAN-instellingen" en vink alles uit wat daar aangevinkt staat. Meer dan waarschijnlijk staat de eerste optie aan. Daardoor zoekt hij eerst naar een proxy (die er niet meer is) en vind daardoor je Mede8er niet. Sluit daarna alle browser vensters af en probeer nogmaals je Mede8er te bereiken.

Offline Frank Verheijke

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2019, 08:30:04 am »
Bedankt voor de reactie

Ik had geen proxy server geconfigureerd maar na het aanzetten van de Samba functionaliteit en het ingeven van het NW paswoord bleken de netwerk verbindingen terug te werken. Ik begrijp de logica niet maar he belangrijkste is dat alles terug werkt.

mvg

Frank