Auteur Topic: Mede8er (500X2) ziet netwerk niet meer  (gelezen 2582 keer)

Offline Martinh

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Mede8er (500X2) ziet netwerk niet meer
« Gepost op: augustus 01, 2016, 12:22:19 pm »
Tot voor kort werkte alles prima. Films staan op de NAS en de Mede8er speelde ze keurig af.
Opeens kan ik vanuit de Mede8er geen netwerk meer vinden. Zodra ik op "Netwerk" klik krijg ik alleen nog "My Favorites" te zien en deze is leeg.
Vanaf m'n laptop kan ik de Mede8er nog steeds zien en ook gewoon benaderen.
De Mede8er heeft ook een goed ipadres en ik kan 'm via ipadres en DNS naam bereiken. Het is dus alleen eenrichting verkeer geworden.

Heb er zojuist de nieuwste firmware opgezet maar het probleem blijft bestaan....

Iemand enig idee hoe ik het netwerk weer te zien krijg??

Offline micron

• Experienced Member
  • Like Status: +2/-0
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2016, 07:22:11 pm »
Hoi martinh,

Heb je in de netwerk instellingen Samba proces wel aan staan? Anders zie je het netwerk waarschijnlijk niet.

Ik zie net dat je met de 500x2 werkt, daar zijn de instellingen anders dacht ik, zou ik even op mijn 400x2 moeten kijken die staat op de andere verdieping, hier staat een 800x3d.
Ik heb op de 400x2 gekeken, maar kan geen instelling voor samba vinden, wat volgens het manual wel zou moeten onder instellingen netwerk. Misschien is het de nas instelling die staat bij mij aan, en dat moet ook volgens mij.
Er staat ook dat wanneer samba er om wat voor reden dan ook mee stopt je de spanning van de mede8 er af moet halen, dus de stekker er een tijdje uit, en dan de stekker er weer in, en dan weer opnieuw opstarten.
Succes, hopelijk werkt het snel weer goed.

Grt Arnold
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2016, 08:24:15 pm door micron »

Offline Martinh

• Newbie
  • *
Re: Mede8er (500X2) ziet netwerk niet meer
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2016, 11:46:37 am »
Hoi Arnold,

Op de 500X2 heb je geen "Samba" optie, wel NAS en die staat gewoon aan.

Ik heb er gisteren een nieuwe Firmware op gezet en toen heb ik de stroom er even af gehad. Misschien dat dat wat langer moet. Ik zal het vanavond proberen.

Grt
Martin

Offline micron

• Experienced Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2016, 05:52:28 pm »
Oke Martin,

Klopt wat de samba instelling betreft, ik had even op de 400x2 gekeken (zelfde software als 500x2) en vond ook alleen de NAS instelling, maar uit het manual heb ik begrepen dat het een gelijke functie heeft als de Samba instelling op de 800x3d.
Ik hoop dat je het weer aan de praat kunt krijgen, ik heb bij de 400x2 wel eens gebruik gemaakt van het programma - Winshare Manager (gratis versie) - om een en ander weer goed te krijgen, misschien iets voor dit probleem?

Succes, groeten Arnold
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2016, 06:23:41 pm door micron »

Offline Martinh

• Newbie
  • *
Re: Mede8er (500X2) ziet netwerk niet meer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2016, 08:10:36 am »
Hoi Arnold,

Ik heb winshare er op gezet. Maar volgens mij is dat enkel om de Mede8er te zien op je laptop, en dat werkte al.
Maar even de status.
Gisteravond heb ik alles opnieuw gestart, Mede8er en NAS.
En toen, zowaar, kreeg ik op de Mede8er onder netwerk, de NAS te zien en ook m'n Laptop etc.
Echter bij het contact maken met de NAS krijg ik de melding "login fail". Het vreemde is dat ik in het log van de NAS helemaal geen inlogpogingen zie.
Toen even de Mede8er herstart. Helaas, toen zag ik onder netwerk weer helemaal niets staan.
Nog geprobeerd om een shortcut aan te maken naar de NAS maar steeds weer de melding "Login failed", en weer geen melding in het log van de NAS.
Ik snap er helemaal niets meer van. En het heeft een paar maanden lang echt super gewerkt...
Enig idee wat ik nog meer kan doen??????

gr
Martin

Offline micron

• Experienced Member
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2016, 01:12:36 pm »
Hoi Martin,

Ik denk niet dat ik jou verder kan helpen, ik heb hier geen Nas, maar werk via de usb poort met een hub en 3 externe hd's. Ik weet dus niet hoe het een en ander in te stellen met een Nas, heb je het delen van de schijf (schijven) in de Nas wel goed ingesteld, misschien is er in de Nas iets veranderd.
In ieder geval nog succes gewenst met het oplossen van het probleem. Misschien dat Maasbommel of Medelid eerdaags nog online zijn en dat een van hun een oplossing ween.

Groeten Arnold
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2016, 02:55:55 pm door micron »