Auteur Topic: Harddisk formatteren op de iMac  (gelezen 1766 keer)

Offline Funske

• Newbie
  • *
  • Like Status: +1/-0
Harddisk formatteren op de iMac
« Gepost op: oktober 22, 2015, 06:21:44 pm »
Nadat ik steeds meer problemen (http://mede8erforum.eu/index.php/topic,22946.0.html) kreeg met mijn Mede8er en deze op het laatst elke keer vastliep, heb ik mijn mede8er aan mijn iMac gekoppeld en hem opnieuw geformatteerd (nadat ik alles veiliggesteld had op andere HD's).

Ik heb hem geformatteerd met MacOs Uitgebreid en daarna alles teruggezet. Sindsdien heb ik nog geen enkele vastloper gehad of een trage delete van een bestand.

Waarschijnlijk kwamen de problemen omdat ik regelmatig via mijn Mac en het netwerk opgenomen films op de Mede8er zette.
Het enige nadeel van deze manier is dat er twee volumes aangemaakt worden; een EFI en een die ik zelf Mede8er genoemd had. Dat die tweede volume erbij is gekomen kwam ik pas later achter. Het is een volume van 206,5 MB, dus je verliest niet echt veel.

Misschien dat andere Mac-gebruikers hier iets aan hebben.

Offline Funske

• Newbie
  • *
  • Like Status: +1/-0
Re: Harddisk formatteren op de iMac
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2016, 10:50:37 am »
Helaas, na een aantal maanden kreeg ik ook weer dezelfde problemen.
Waarschijnlijk wordt hij gewoon trager naarmate hij langer gebruikt wordt.
Ook was het maken van een verbinding tussen de Mac en de mede8er 1 stap extra dan voorheen.

Dus alles maar weer even op andere HD's gezet, opnieuw later formatteren door de Mede8er zelf en alles weer teruggezet.

En nu werkt het weer prima en delete hij als een speer.

Ik snap alleen nog steeds niet waardoor het nu echt komt en of er een andere manier is om dit probleem op te lossen; op de e.o.a. manier defragmenteren, indexen opnieuw opbouwen of zo. Maar ik heb geen idee, hoe.