Auteur Topic: Geen beeld en geluid als ik Mede8er MED600X3D aansluit op nieuwe Marantz SR7009  (gelezen 4116 keer)

Offline Lappie

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Ik heb een nieuwe receiever, de Marantz SR7009. Deze software is geupdate naar de laatste versie en de firmware van de Mede8er is ook geupgrade naar 4.0. Als ik hem via HDMI aansluit op de Marantz heb ik geen beeld en geen geluid. Verschillende instellingen geprobeerd en ook andere HDMI kabel geprobeerd. Mediabox en PS3 doen het wel. Iemand een idee?

Kan iemand dit topic trouwens anders verplaatsen voor me naar de juiste locatie?
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2015, 07:06:15 pm door Lappie »

Offline home theater

• Active Member
  • **
Re: Geen beeld en geluid als ik Mede8er MED600X3D aansluit op nieuwe Marantz SR7009
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2015, 09:59:47 am »
Klinkt als een 'handshake ' probleem. Heb je de volgorde van de apparatuur aanzetten als eens gewisseld? Google maar eens op dat probleem. Groeten

Offline Lappie

• Newbie
  • *
Re: Geen beeld en geluid als ik Mede8er MED600X3D aansluit op nieuwe Marantz SR7009
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2015, 08:49:28 pm »
Heb ik idd geprobeerd. Ik heb ook andere ingangen geprobeerd en andere HDMI kabels. Ik hoop dat iemand een andere suggestie heeft. Baal er een beetje van want heb TV nu rechtstreeks aangesloten op TV en geluid via Toslink aan Marantz. Ik heb dan echter geen DTS-HD e.d. kan dus van alle mogelijkheden gebruik maken.

Offline Lappie

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2015, 06:33:48 pm »
Excuses dat ik in het verkeerde deel mijn topic heb aangemaakt.
Ik heb mijn TV, Philips 55PFL7008, aangesloten op de Receiver. Alle HDMI-aansluitingen (TV) hebben ARC-aansluiting. Na het aanzetten van de Marantz werd ik automatisch door de automatische set-up geleid. Horizon Box van UPC doet het, PS3 doe het, alleen bij de Mede8er geeft hij geen beeld en geen geluid. Ook met een andere HDMI kabel niet. Omdat ik toch geregeld een film kijk heb ik hem nu op de TV aangesloten en heb de Mede8er via Optical aansluiting op de Receiver aangesloten voor het geluid. Ik hoop er uiteraard nog steeds op dat ik hem met een gouden tip kan laten lopen via de Marantz. Het is idd een geweldig apparaat. Ik hoop op meer tips. Bedankt tot zover.

Offline Flying_high

• Experienced Member
  • Like Status: +1/-1
Geen beeld en geluid als ik Mede8er MED600X3D aansluit op nieuwe Marantz SR7009
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2015, 07:58:37 pm »
Het lijkt inderdaad op een handshake probleem.

Wat je kunt proberen: Maak je receiver en mede8er eens volledig spanningsloos. Dan de Hdmi kabel ertussen en vervolgens de spanning er weer op.

Heb je bij de ingangen je receiver op Hdmi staan?
Mede8er MED800X3 3Tb
Firmware 3.01
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & main)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One
Philips FB821
van den Hul CS-122

Offline Lappie

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2015, 09:18:37 pm »
Ik heb de stroom eraf gehaald. HDMI kabel in de mediaplayer ingang gestoken en andere uitgang in de Mede8er. Stroom erop. Vervolgens via Setup Assistant aan de slag gegaan. Wanneer Setup Assistant het aangeeft schakel ik de Mede8er pas aan. 1e melding is: Geen videosignaal, daarna kort de melding Niet ondersteund video-formaat. Wordt er ondertussen toch wat gefrustreerd over.

Bij Audioinstelling van de Mede8er heb ik hem op HDMI uitgang Auto staan, bij Video als Tv-systeem staat hij ook op HDMI Auto. Overige opties staan op uit. Zou het nog in 1 van deze instellingen kunnen zitten. Had hem ook al eens op 1080 P gezet en geluid op TrueHD/DTS-HD
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2015, 09:24:57 pm door Lappie »

Offline Gonus

• Active Member
  • **
  • Like Status: +2/-3
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2015, 09:57:52 am »
Ik heb de stroom eraf gehaald. HDMI kabel in de mediaplayer ingang gestoken en andere uitgang in de Mede8er. Stroom erop. Vervolgens via Setup Assistant aan de slag gegaan. Wanneer Setup Assistant het aangeeft schakel ik de Mede8er pas aan. 1e melding is: Geen videosignaal, daarna kort de melding Niet ondersteund video-formaat. Wordt er ondertussen toch wat gefrustreerd over.

Bij Audioinstelling van de Mede8er heb ik hem op HDMI uitgang Auto staan, bij Video als Tv-systeem staat hij ook op HDMI Auto. Overige opties staan op uit. Zou het nog in 1 van deze instellingen kunnen zitten. Had hem ook al eens op 1080 P gezet en geluid op TrueHD/DTS-HD

Wat voor resultaat krijg je als je op de Mede8er zowel Audio als Video op passthrough zet?

Offline Flying_high

• Experienced Member
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2015, 05:37:47 pm »
Als je wel beeld hebt als je de Mede8er via de Hdmi kabel direct op je tv hebt, gaat het kennelijk wel goed aan de kant van de Mede8er en zit het probleem vermoedelijk aan de kant je receiver.

Kun je de instellingen niet eens handmatig doen?
Mede8er MED800X3 3Tb
Firmware 3.01
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One
Philips FB821
van den Hul CS-122

Offline Lappie

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2015, 08:39:52 pm »
Ik heb vd week van alles geprobeerd. Ook jullie tips. Lukt niet. Een vriend van me heeft een ander type mede8er. Ik ga eens vragen of hij die binnenkort meeneemt voor me. Kijken of die het wellicht wel doet. Vooralsnog heb ik hem nu maar rechtstreeks op TV aangesloten en geluid via Kabeltje naar de Receiver. Heb dan wel regulier DTS, maar helaas geen DTS-Master. Is even niet anders. Mijn Ps3 (eerste model) kan mijn Bluray's ook niet met Master HD afspelen. Mss maar eens een nieuwe Bluray-speler aanschaffen waar ik ook mijn externe schijf op kan aansluiten. Oa LG heeft nieuwe serie die ook een mediaplayer aan boord heeft die ook 3D aan kan en ook de nieuwste DTS vormen. Heb even geen zin in een al te grote investering na de aanschaf van de Receiver.

Offline Flying_high

• Experienced Member
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2015, 12:09:36 pm »
Waarom geen UD7007? Het beeld en geluid hiervan is werkelijk fantastisch en past mooi bij je SR7009.
Mede8er MED800X3 3Tb
Firmware 3.01
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One
Philips FB821