Auteur Topic: problemen ext. schijf herkenning na gebruik windows 10 (MD800X3D)  (gelezen 10717 keer)

Offline alive

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Re: problemen ext. schijf herkenning na gebruik windows 10 (MD800X3D)
« Reactie #30 Gepost op: november 18, 2015, 09:54:14 am »
Nou ja zeg... Net mijn harde schijf aangesloten op de w10 pc en daarna op de mede8er en hij wordt gewoon herkend. Wellicht is het met een update van w10 opgelost of het is een random issue?

Toevoeging: Dit keer ook bestanden verplaatst en toegevoegd en ook daarna wordt hij herkend.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2015, 10:09:07 am door alive »

Offline Janusje

• Newbie
  • *
« Reactie #31 Gepost op: november 23, 2015, 06:51:47 pm »
Iemand al een oplossing voor het probleem gevonden dat files op een externe USB disk vanuit windows 10 niet benaderbaar zijn op de Mede8er?

Mappen zijn zichtbaar, maar inhoud niet.

Als ik de bestanden (.mkv in dit geval) verplaats vanuit de map naar een bovenliggende map dan ziet de mede8er de bestanden wel en kan ik ze ook afspelen. (alleen kan ik ze dan niet scannen)

Wil ik het .mkv bestand vervolgens naar de juiste map verplaatsen (dit vanuit het menu van de mede8er) dan geeft deze aan dat het ok is, maar het bestand word er niet in gezet.

Wil ik de map waar het bestand in stond (staat nu dus een map hoger) verplaatsen naar de interne schijf van de mede8er krijg ik een failed melding.
Wil ik de betreffende map verwijderen dan krijg ik ook een failed melding.

Het lijkt dus ergens in de opbouw van een map (directory) te zitten en de manier hoe Windows 10 hiermee omgaat.

Vreemd detail, ik had een nieuwe serie verplaatst naar de externe usb disk en hiervan was de inhoud wel direct zichtbaar.
DIt staat dan op C:\TVSeries, dit was al een bestaande map op de externe USB disk.
De map C:\Films is net zo goed een bestaande map op de externe USB disk, maar daarmee heb ik dus het eerder genoemde probleem als ik een nieuwe map daarin plaats.

Doe ik dit met een windows 7 pc (even getest op werk) dan heb ik hetzelfde probleem niet. Helaas heb ik zelf geen windows7 pc meer thuis.

Toch wel dringend op zoek naar een oplossing. Dit pobleem is al een tijd bekend bij mede8er, maar die lijkt hier niets aan te doen (of niet met een oplossing te komen)
Ofwel op zoek naar een mediaplayer die wel goed hiermee om kan gaan.

Ik heb de usb eject optie geprobeerd ,middels het eerder genoemde tooltje, maar dit heeft geen effect.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2015, 07:13:06 pm door Janusje »

Offline cyberpapa

• Newbie
  • *
« Reactie #32 Gepost op: december 09, 2015, 09:48:30 am »
Ik denk dat het probleem is dat de mede8er een probleem heeft met het aantal directory's waar hij doorheen moet bladeren voordat hij bij de film komt.
Dit heb ik in het verleden ook gehad.
Als je bij de laatste map bent en deze toe wijst aan favorieten dan is deze wel te benaderen via favorieten en zie je ook de film.
Het verplaatsen van files en verwijderen van mappen op de mede8er  gaat bij mij ook niet.
Dit doe ik altijd via de pc.
De mede8er zegt altijd dat het verwijderen gelukt is maar na een keer opnieuw opstarten staat alles er weer.
Bij mij is de map structuur BV: Aktie/Transporter/Transporter.mkv
Ik heb voor ieder genre een map. Aktie,komedie,Animatie,Serie enz.

Offline bb58

• Newbie
  • *
« Reactie #33 Gepost op: april 06, 2016, 11:19:49 pm »
OPLOSSING:
Als ik met de Med600X3d een externe HDD lees waarop mappen zijn gezet vanaf een Windows 10 computer, zijn de files in de mappen " verdwenen" .

Wat bij mij werkt:
1) Dos-venster openen (dus Run - " cmd "  ,  of " cmd " typen in uitvoeren box)
2) naar de HDD gaan door [drive-letter:] in te tikken  dus bv I:
3) disk checken en repareren door " chkdsk/f " in te geven en "Y"  te antwoorden op de vragen

Allerhande speciale safely remove programma's niet nodig.
Succes!

Offline jr212

• Newbie
  • *
« Reactie #34 Gepost op: mei 08, 2016, 08:57:15 am »
Hi,

dit is niet mijn  topic maar toch bedankt. Voor mij heeft dit geholpen en ik heb het ook doorgestuurd naar mede8ter technische dienst.

Jan

Offline bruce the boss

• Active Member
  • **
  • Like Status: +0/-1
« Reactie #35 Gepost op: mei 08, 2016, 09:44:31 am »
OPLOSSING:
Als ik met de Med600X3d een externe HDD lees waarop mappen zijn gezet vanaf een Windows 10 computer, zijn de files in de mappen " verdwenen" .

Wat bij mij werkt:
3) disk checken en repareren door " chkdsk/f " in te geven en "Y"  te antwoorden op de vragen

Allerhande speciale safely remove programma's niet nodig.
Succes!

Ik werk niet met W10 maar met W8.
Als ik het bovenstaande uitvoer krijg ik de melding:  Windows cannot check a disk attached through a network.

Kan ik dat nog op een andere manier oplossen?

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
  • Like Status: +136/-12
« Reactie #36 Gepost op: mei 08, 2016, 11:13:01 am »
Dat komt omdat je deze methode alleen kan gebruiken als het geheel via usb kabel aan je PC is aangesloten en dus niet via het netwerk.....

De foutmelding geeft het al aan.

Offline mack01

• Newbie
  • *
« Reactie #37 Gepost op: juni 02, 2016, 02:14:20 pm »
Hey super. Bij mij werkt het ook. Geen gekopieer meer maar weer rechtstreeks streamen vanaf mijn pc. Hartelijk bedankt
Med500x2, onkyo tx-sr608 receiver ,Samsung ue46f8000 TV, Horizon box,

Offline zunnebel

• Newbie
  • *
« Reactie #38 Gepost op: augustus 11, 2017, 08:22:50 pm »
Ik heb weer windows 10 draaien.
Films wilde weer niet gezien worden, precies hetzelfde probleem als waarmee ik dit topic begonnen ben.

Maarrrrrrrr............
Deze tip , zoals hierboven beschreven staat, doet het em :-)

Wel iedere keer nadat er films op geplaatst zijn even uitvoeren , en klaar.
Eindelijk , bedankt !