Auteur Topic: Kan opeens mede8er niet bereiken vanaf pc, omgekeerd wel  (gelezen 2539 keer)

Offline scarum

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Kan opeens mede8er niet bereiken vanaf pc, omgekeerd wel
« Gepost op: februari 15, 2015, 10:10:30 pm »
Ik heb hetzelfde probleem als wat ik hier al vaker beschreven zie, echter geen van de oplossingen werkt voor me.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de mede8er en kon altijd vanaf de mede8er bij de files op mijn LAN komen en omgekeerd. Echter ineens lukte het niet meer de mede8er te bereiken. Niet via de naam \\mede8er noch via het ip adres.

Ik heb vanalles geprobeerd, incl. upgraden naar FW 3.0.5, NAS aan en uit, Mede8er aan en uit, kabel eruit, niets werkt. De Mede8er krijgt een goed ip adres via DHCP, de router ziet de mede8er, ik kan zelfs pingen naar de mede8er, maar ik krijg geen toegang tot de bestandsstructuur.

De mede8er en de rest van het netwerk zaten altijd in verschillende werkgroepen, dit was nooit een probleem, maar ook mijn computers omzetten naar WORKGROUP leverde geen resultaat op.

Ik weet geen oplossing meer. Ik ga nu proberen om 3.0.4 via de emergency methode erop te zetten in de hoop dat dit het probleem verhelpt, maar gezien het plotseling opduiken van dit issue heb ik er weinig vertrouwen in. Het valt me op na uren dit forum en het internationale forum afgestruind te hebben naar een oplossing dat dit een enorm probleem is voor de mede8ers. Het komt heel vaak voor en het lijkt alsof het niet onderkent wordt door de leverancier / fabrikant.

Ik hoop op hulp!

Offline Nachtbraker

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Re: Kan opeens mede8er niet bereiken vanaf pc, omgekeerd wel
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2015, 12:14:24 pm »
Ik kan mijn pc niet bereiken vanaf de mede8er, wel vanaf pc de mede7er. Vraagt steeds om inlog en wachtwoord. Bij mijn weten nooit een wachtwoord ingesteld.

Offline hanske636

• Experienced Member
  • Like Status: +1/-0
Samsung UE46H7000S - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-11 - Pioneer S-21W