Auteur Topic: In FW beta V4.0.1: eindelijk Mede8er beluisteren zonder de TV aan te zetten!  (gelezen 2009 keer)

Offline Hjtel

• Senior Member
  • Like Status: +17/-1
De nieuwe firmware heeft een interessante optie. Als je de (beta) update hebt geïnstalleerd en je gaat naar "Instellingen", vind je onder de eerste knop (Systeem) een nieuwe optie. die heet "Standaard Opstart Scherm". Daarmee kun je bepalen met welk scherm de Mede8er moet opstarten als je hem aanzet. Voorwaarde daarbij is dat het betreffende scherm onder je "Favorieten" is geplaatst. Zelf heb ik een grote map met MP3's in mijn Favorieten gezet (Flacs worden daar helaas niet geaccepteerd). Als je vervolgens naar Favorieten gaat en de gewenste map aanklikt, klik je op de Menu-knop. Je zult zien dat daar door de nieuwe FW ook een nieuwe optie is toegevoegd, te weten "Default Jukebox". Als je daarop klikt is vervolgens de map van jouw voorkeur de map geworden waarmee de Mede8er opstart. In mijn geval dus de MP3-map, waardoor ik deze zonder tussenkomst van de TV kan opstarten.
Overigens heb je nog meer opstart-opties via de knop "Standaard Opstart Scherm". Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen dat je Mede8er altijd opstart met You Tube of met de Mediabibliotheek.
Probeer het eens uit.

Het bericht over de nieuwe beta-firmware update V4.0.1 vind je hier: http://mede8erforum.eu/index.php/topic,22601.0.html
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2015, 01:05:42 am door Hjtel »
Med500X + Med 600X3D, beide bedraad in netwerk aangesloten tezamen met een Yamaha-receiver RX-V773 (bedraad), een laptop (draadloos), PC (bedraad), Philips TV PF 9604 (bedraad) en een Zyxel NAS NSA310 (bedraad).

Offline masimo

• Experienced Member
  • Like Status: +1/-1
Re: In FW beta V4.0.1: eindelijk Mede8er beluisteren zonder de TV aan te zetten!
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2015, 11:12:54 pm »
Moet je in jouw geval nog op de play-knop drukken om de muziek af te spelen, of begint het afspelen vanzelf?

Offline Hjtel

• Senior Member
  • Like Status: +17/-1
Re: In FW beta V4.0.1: eindelijk Mede8er beluisteren zonder de TV aan te zetten!
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2015, 01:13:56 pm »
Ja, inderdaad. De Mede8er start nu op met de map "MP3-songs". Ik klik dus een keer op OK om de map te openen en daarna nog een keer om het afspelen te starten. Ik heb uiteraard de Mede8er op shuffle ingesteld, anders blijft hij iedere keer hetzelfde lijstje afspelen. Hij start uiteraard wel telkens met hetzelfde liedje, maar dat kun je wegklikken.

Mijn handelingen zijn dus: Mede8er opstarten, even wachten tot de externe HDD is opgestart (ik heb een 600x3d), dan 2 x OK indrukken.
Med500X + Med 600X3D, beide bedraad in netwerk aangesloten tezamen met een Yamaha-receiver RX-V773 (bedraad), een laptop (draadloos), PC (bedraad), Philips TV PF 9604 (bedraad) en een Zyxel NAS NSA310 (bedraad).