Auteur Topic: na een upgrade van firmware 4.0  (gelezen 2964 keer)

Offline Dirk1956

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
na een upgrade van firmware 4.0
« Gepost op: januari 13, 2015, 07:59:19 pm »
Na de upgrade vandaag die overigens vlot verliep zit ik met volgende probleem.
Telkens ik via Netwerk - Workgroup - PC - video's ga kan ik niet aan mijn fims op de PC. Hij vraagt telkens naar de id en wachtwoord van het netwerk. Ik heb al zowel de id en wachtwoord van mijn router als de id en wachtwoord van mijn PC-Thuisgroep opgegeven maar telkens krijg ik in "inlogfailure". Voor de upgrade werkte de MED600X3D met de 3.0.7 wel goed en vroeg hij nooit naar een id en wachtwoord.

Offline Dirk1956

• Newbie
  • *
Re: na een upgrade van firmware 4.0
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2015, 11:08:53 pm »
Tja, ik heb er de handleiding bijgehaald, ik heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg hem niet aan de praat via het netwerk. Via USB is geen enkel probleem om een film te bekijken. En het heeft gewerkt hoor, zeer goed zelfs.
Ik ga op den duur nog verplicht zijn om al mijn films en mediabestanden op een externe schijf te zetten en zo via de USB te werken. Maar dat is toch niet de bedoeling...

Iemand nog suggesties.
Het probleem is dus dat het toestel telkens een login en wachtwoord vraagt maar dat het niets aanneemt. Het geeft steeds een foute login weer. En voor de update van de firmware hoefde ik nooit een login of wachtwoord in te geven.

Offline Hjtel

• Senior Member
  • Like Status: +17/-1
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2015, 11:20:46 pm »
Maasbommel adviseerde vorige week iemand die hetzelfde probleem had na de upgrade 4.0 met succes het volgende:
- start je netwerk router / switches eens opnieuw op. Wellicht speelt er iets met oude DNS cache. (stroom eraf en daarna weer aan).

Wellicht helpt het ook bij jou!
Med500X + Med 600X3D, beide bedraad in netwerk aangesloten tezamen met een Yamaha-receiver RX-V773 (bedraad), een laptop (draadloos), PC (bedraad), Philips TV PF 9604 (bedraad) en een Zyxel NAS NSA310 (bedraad).

Offline cornermastino

• Newbie
  • *
  • Like Status: +1/-1
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2015, 05:07:15 pm »
Ik had na de update dat bij netwerkinstellingen de Samba beveiliging aanstond. Ik kreeg toen ook steeds het inlogscherm.
Uiteindelijk kwam ik erachter en na het uitzetten van de beveiliging kreeg ik geen inlogscherm meer en werkte alles weer als vanouds.

Gr. Cornermastino

Offline Dirk1956

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2015, 09:53:12 pm »
Beste Hjtel en cornermastino, ik heb jullie raadgevingen gevolgd en nog steeds geen oplossing. Hjtel, ik heb zelfs na de router ook de Mede8er gereset en dat hielp niet.

Offline cornermastino

• Newbie
  • *
  • Like Status: +1/-1
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2015, 10:19:48 pm »
Heeft het misschien met de rechten op de map waar de films in staan te maken. Misschien de map op je pc waar de films instaan opnieuw delen.

Cornermastino.

Offline Dirk1956

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2015, 10:43:31 am »
Sorry voor de late reactie. Vorige week terug de nieuwste update gedaan en nog steeds hetzelfde probleem. Ook het terug instellen op de PC van de map te delen helpt niet. Zeer vervelend hoor...

Offline GerardD

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2015, 10:28:40 am »
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn win8.1 krijg ik het niet voor elkaar om de mappen te openen. Op mijn oude XP machine is dat geen probleem. Ik download daarom dus nog steeds alles op mijn oude pc. Ook alle foto's heb ik daar maar op gezet....