Auteur Topic: Dringend update verzoek apsolute app M8  (gelezen 4473 keer)

Offline Mvid.

• Active Member
  • **
  • Like Status: +2/-1
Dringend update verzoek apsolute app M8
« Gepost op: januari 08, 2015, 03:05:03 pm »
Hallo allen hier op het Mede8er forum.

Waarschijnlijk maken er inmiddels al veel mensen gebruik van de Apsolute app M8 voor de X3D Mede8er versies.
De app werkt op zich prima en ik hoopte eigenlijk op een doorlopende ondersteuning wat deze app betreft. Er is na bijna een jaar welgeteld nog maar één update geweest, maar aan een aantal problemen is nog geen aandacht besteed.
De app is niet één van de goedkoopste app die er in de Istore te koop is, dus ik mag dan best verwachtingen hebben dat de app doorontwikkeld wordt.
Een groot nadeel van de app, en ik verbaas me dat er nog niet eerder opmerkingen over geplaatst zijn, is de ondersteuning voor meerdere muziek bestanden. Men kan in principe alle bestanden afspelen via de app, maar visueel is er een hoop niet zichtbaar indien het geen mp3 bestanden betreft.
Voor de muziek jukebox is het namelijk alleen voor mp3 bestanden mogelijk om de tracklist zichtbaar te krijgen als men een album opent. Dit terwijl de Mede8er zelf een legio van bestanden ondersteund. Ikzelf maak heel veel gebruik van FLAC, WAV of Mp4 formaten vanwege de hoge kwaliteit. Ik vind het daarom vreemd dat na het uitkomen van de app nu nog steeds alleen het laag kwalitatieve mp3 formaat voor de volle 100% ondersteund wordt. Ik wil graag een oproep doen aan aan de ontwikkelaar de app ook geschikt te maken om tracklist en album info zichtbaar te maken voor alle bestandsformaten die de Mede8er zelf ook ondersteund. Tenminste het is toch logisch dat de app dezelfde functionaliteit heeft, zodat het getoonde op de TV ook zichtbaar gemaakt wordt op je IPad of IPhone? Nu moet ik alsnog mijn TV aan zetten om bepaalde info te zien als het geen mp3 bestanden betreft.

Geef allen zoveel mogelijk reacties, misschien dat dit een positieve uitwerking op de ontwikkelaar om de app te upgraden zodat de volledige functionaliteit van de Mede8er ook via de app tot zijn volledige recht komt. Dus alle reacties zijn van harte welkom.

Mt vr gr Martin  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2015, 03:09:47 pm door Mvid. »
life becomes very confusing when left is right and right is wrong...

Offline hansdevr

• Hero Member
  • Like Status: +22/-4
  • ...seems logical...
Re: Dringend update verzoek apsolute app M8
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2015, 10:18:57 am »
Aangezien dit een Nederlandse ontwikkelaar is, kun je dit verzoek ook rechtstreeks aan hem doen. Stuur een mail via het formulier op http://apsolute.nl/contact/ en je krijgt zeker een antwoord.

Ik hoop dat dit helpt! Laat hier even weten wat de reactie was! :)
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Blackadder: Baldrick, have you no idea what irony is?
Baldrick: Yes, it's like goldy and bronzy only it's made out of iron.

Offline Mvid.

• Active Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2015, 05:41:20 pm »
Aangezien dit een Nederlandse ontwikkelaar is, kun je dit verzoek ook rechtstreeks aan hem doen. Stuur een mail via het formulier op http://apsolute.nl/contact/ en je krijgt zeker een antwoord.

Ik hoop dat dit helpt! Laat hier even weten wat de reactie was! :)

Hé kijk daar heb ik wat aan!! Bedankt voor de tip, ik ga er meteen wat mee doen.
Ik zal de reactie van de ontwikkelaar hier plaatsen als ik antwoord krijg.
Hans bedankt,

Update:

De volgende brief is naar de ontwikkelaar, ben benieuwd naar de reactie.

Geachte Heer Bram Mulders,
Ik maak nu ruim een jaar gebruik van uw M8 app voor de Mede8er X3D versies. Ik ben er erg tevreden over. Vooral de afstandbediening via het netwerk,en het overzicht mbt films en series bevalt erg goed.

Echter ik heb een punt van kritiek met betrekking tot het stuk ondersteuning voor muziek en audio bestanden.
De Mede8er X3D series ondersteunen een legio van muziek bestanden zoals Mp3, Flac, Mp4, WAV enz. enz.
Bij de Mp3 bestanden is het overzicht mbt de tracklist en album info in het JukeBox overzicht helemaal compleet.
Hierdoor is het mogelijk de Mede8er volledig te gebruiken zonder dat er een TV toestel aangezet hoeft te worden. ( wat ook geen noodzaak is bij het beluisteren van muziek, dus helemaal top.)
Echter ik maak net als heel veel andere mensen, gebruik van Flac en Mp4 bestanden vanwege de veel hogere kwaliteit tov Mp3.
Bij deze superieur kwalitatief veel betere bestanden is het via de door uw ontwikkelde app niet mogelijk om album info in het JukeBox overzicht te zien, of de tracklist zichtbaar te maken als men een album geselecteerd heeft. Ik vindt dit een groot gebrek in de app daar deze gegevens wel via de Mede8er zichtbaar zijn op de TV.
Naar mijn mening is de app nog niet helemaal klaar omdat ik dezelfde visuele functionaliteit mist die ik normaal bij mijn Flac en Mp4 bestanden zie op de TV.
Mijn vraag is dan ook : is het mogelijk voor u als ontwikkelaar van de app de naar mijns inziens ontbrekende info tbv track info en album info tbv alle audio bestanden alsnog te integreren in deze fantastische app?

Mt vr gr Martin
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2015, 06:43:16 pm door Mvid. »

Offline Mvid.

• Active Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2015, 06:56:19 pm »
Hallo allen,

Al heel snel een reactie terug gekregen van de ontwikkelaar van de app.
Hieronder de reactie:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Martin,

Bedankt voor uw bericht. Helaas zend de Mede8er nog geen informatie over de flaq bestanden naar de App.

Helaas kan ik deze als App maker dus nog niet laten zien in de app. Ik zal proberen dit met de maker van mede8er te bespreken, zodat dit in de toekomst wel mogelik wordt.

Met vriendelijke groet,

Bram Mulders

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik het goed begrijp is dit dus een probleem in de firmware van de Mede8er zelf en niet van de app.
Dus dit zou betekenen dat de firmware op dit punt nog tekort schiet.
Kan ik dit bericht ook doorzetten naar het Mede8er team?  ;)

mt vr gr Martin

Offline hansdevr

• Hero Member
  • ...seems logical...
« Reactie #4 Gepost op: januari 12, 2015, 07:58:58 am »
Neem van mij aan dat dit signaal zeker zal worden opgepakt. Of het in de volgende firmware is opgelost, kan ik niet beloven, want ik ben een doodnormale gebruiker, net als jij...
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Offline Mvid.

• Active Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 28, 2015, 12:13:49 pm »
Hallo allen hier nog even een update naar aanleiding bovenstaande problemen.
Het betreft hier een work around voor diegene die hetzelfde probleem ervaren als ik.
Contact gehad met de ontwikkelaar van deze app, en deze had bevestigd dat de Mede8er behalve dan bij Mp3 bestanden geen track en album info verstuurde naar deze  app.
Klaarblijkelijk gebeurt dit dus wel indien er een database file ingelezen wordt door de Mede8er die gemaakt is met Tagscanner.
Ik heb nu dus via de M8 app voor Mede8er van al mijn muziek bestanden nu een volledig album en track overzicht op mijn Ipad van alle verschillende muziek bestanden.
Het enige probleem is dus dat als je de Mede8er de root map “muziek”op je schijf laat scannen, hij alleen je Mp3 bestanden in de app laat zien.
Het probleem mag dus nog wel opgepakt worden in de volgende firmware versie om het nerd gehalte van het apparaat te verlagen.
Het zou wel makkelijk zijn dat je het gebruik van het programma Tagscanner hiervoor achterwege kan laten.

Mt vr gr Martin

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
  • Like Status: +137/-12
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2015, 02:31:01 pm »
Probleem hier is dat de onderliggende Mede8er SDK de tags in flacs niet kan lezen, alleen de MP3 tags.
Dat kan tagscanner wel en daarmee wordt dan weer de music.db gevuld na een scan.
Die music.db wordt dan weer gebruikt om de files af te spelen op je mede8er.

Offline Mvid.

• Active Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2015, 02:56:32 pm »
Probleem hier is dat de onderliggende Mede8er SDK de tags in flacs niet kan lezen, alleen de MP3 tags.
Dat kan tagscanner wel en daarmee wordt dan weer de music.db gevuld na een scan.
Die music.db wordt dan weer gebruikt om de files af te spelen op je mede8er.

Heb net via hansdvr vernomen dat de app ge-update zou zijn, en daarmee deze problemen verleden tijd moeten zijn. Vreemd want ik heb via mijn IPad geen update verzoek gehad voor deze app.
Klopt het dat er een update is, ik heb via het forum nog geen officiele berichten hierover gelezen.
De update zou op 23-01-2015 uitgekomen zijn.

Offline hansdevr

• Hero Member
  • ...seems logical...
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2015, 03:55:55 pm »
Zie bijgaand screenshot vanuit mijn iPhone...

Offline Mvid.

• Active Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2015, 08:25:41 pm »
Ja stom...... dat had ik zelf ook kunnen verzinnen. :o
Via de app store kun je de updates van je apps controleren.
Maar alsnog bedankt voor snelle reactie top!!

Mt vr gr Martin ;D