Auteur Topic: Wanneer komt er een update voor .avi bestanden?  (gelezen 6989 keer)

Offline johnb

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Wanneer komt er een update voor .avi bestanden?
« Gepost op: oktober 28, 2014, 07:13:35 am »
Geachte mede8er,

Ik gebruik nu al enige jaren met veel plezier de MED800X3D.
Maar waar ik mij aan irriteer is, dat ik nogal tijd en we leven reeds in 2014, de avi bestanden moet omzetten naar XVID, omdat dit het enige formaat is, wat de mediaspeler kan lezen.
Terwijl er diverse aviformaten zijn, o.a. DIVX, DX50 enz.... terwijl je bij al deze andere formaten een melding krijgt en dus niet afgespeeld word: NIET ONDERSTEUNDE INDELING.

Zelf vind ik dit dus een grote minpunt!!

Wanneer komt er een update, zodat de mediaspeler alle aviformaten kan lezen. Dit lijkt mij een kleine moeite?

Alvast bedankt.

Grt. John

Offline hansdevr

• Hero Member
  • Like Status: +22/-4
  • ...seems logical...
Re: Wanneer komt er een update voor .avi bestanden?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2014, 08:30:40 am »
Hallo John en welkom op het forum.

Er is al veel discussie te vinden op dit forum over het verschil tussen DivX en XviD en waarom de Mede8er niet met de eerste codec kan omgaan. Het is een rechtenprobleem, dat in de (nabije) toekomst niet gaat worden opgelost...

Er is echter een simpel tooltje, waarmee je batch-gewijs en in heel korte tijd al je DivX-movies kunt converteren naar XviD, zonder dat enig kwaliteitsverlies optreedt. Ik heb er zelf al veel gebruik van gemaakt en het werkt echt heel gemakkelijk en snel. Ik heb, om je van dienst te zijn, het tooltje als attachment toegevoegd aan deze post. Mocht je problemen tegenkomen, dan hoor ik het wel.
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Blackadder: Baldrick, have you no idea what irony is?
Baldrick: Yes, it's like goldy and bronzy only it's made out of iron.

Offline johnb

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2014, 05:25:39 pm »
Hoi Hans,

Dank voor je reaktie.

Maar in principe is dat onzin, daar alle smartTV's en ook sommige die nog niet smart zijn.
Wel alle bestanden kunnen afspelen...

Zelf heb ik ook een progje ervoor en wel avic.exe, zal wellicht hetzelfde werken en het is binnen 1 sec omgezet, maar soms vergeet je het en wil je het programma bekijken en [GECENSUREERD]..... hij doet het weer niet, alles weer afkoppelen enz....

Het is mijn inziens binnen 1 softwareupdateje opgelost, lijkt me nog geen minuutje aanpassing van de programmering...

Nogmaals waarom bij de smartTV's wel afspeelbaar maar bij de mediaspeler niet

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
  • Like Status: +138/-12
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2014, 07:15:10 pm »
John,

Zoals Hans aangaf is het geen technisch onoplosbaar probleem, maar heeft het te maken met licentie kosten.

Als je meer wilt weten kan je hier veel meer discussie materiaal vinden:
http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,9929.msg62753.html#msg62753

Offline johnb

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2014, 06:55:49 am »
Hoi Maasbommel,

Ja oke, maar nogmaals waarom is dat bij de smartTV dan geen probleem en bij mede8er wel?

Offline hanske636

• Experienced Member
  • Like Status: +1/-0
« Reactie #5 Gepost op: oktober 29, 2014, 07:26:39 am »
Omdat de fabriekanten van die tv's die licentie wel willen betalen en Mede8er niet.
Samsung UE46H7000S - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-11 - Pioneer S-21W

Offline hansdevr

• Hero Member
  • ...seems logical...
« Reactie #6 Gepost op: oktober 29, 2014, 08:24:53 am »
....want dat zou betekenen dat jouw Mede8er een stuk duurder uit zou vallen, alleen maar omdat je DivX wilt zien.... (wat je met weinig moeite om kan zetten...)

Tip: controleer .avi bestanden even vooraf op de control-bytes met jouw of mijn tool. Dan voorkom je [GECENSUREERD].... ;)
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2014, 12:52:00 pm »
Het gaat zelfs verder.... Sinds Rovi de licentie houder is geworden van divx kunnen ze zelfs eisen om met terugwerkende kracht licentie kosten te betalen voor alle reeds verkochte units als daar nieuwe software/firmware op wordt gezet die divx ondersteuning biedt. En op die basis is het helemaal niet haalbaar divx support te handhaven en heeft Realtek de divx support volledig gestopt. Vanuit consument gedachte lijken dingen vaak simpeler dan gedacht.
Voor producten zoals Smart TV'S is dat minder een issue.  Media players zijn al veel langer op de markt. TV'S hebben dat met terugwerkende kracht issue niet. Zijn pas op de markt met player mogelijkheden nadat deze Rovi overname ging spelen. ...

Ik hoop dat dit wat meer licht op dit discussie punt geeft.....
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2014, 12:58:37 pm door Maasbommel »

Offline johnb

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2014, 09:00:07 pm »
ja helder.

Dank allen voor de bijdrage

Offline crashbyte

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2015, 07:34:26 am »
...en via opensource? Of is er geen mogelijkheid om -als consument- zelf aan de software te sleutelen zodat divx codec terug kan toegevoegd worden? Eenmaal de mede8er aangekocht, mag je het toestel toch tunen, ombouwen, hacken enz... Of ben ik verkeerd?  ???

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2015, 06:53:58 pm »
De specifieke player code is van Realtek en dat is geen open source.
Daarnaast is het volgens mij zelfs mogelijk om in de Realtek SOC chip bepaalde codecs te blocken, dat is op HW level en dus niet te hacken. Of je moet zelf een eigen SOC chip kunnen bakken.....

Offline Sailor

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2015, 07:12:33 pm »
...en via opensource? Of is er geen mogelijkheid om -als consument- zelf aan de software te sleutelen zodat divx codec terug kan toegevoegd worden? Eenmaal de mede8er aangekocht, mag je het toestel toch tunen, ombouwen, hacken enz... Of ben ik verkeerd?  ???
Je kunt je AVI omzetten met het Programma Handbrake. DIVX zal niet verder ontwikkelt worden daar ze commercieel gefaald hebben. Ik denk niet dat mede8er er nog een licentie voor gaat aanschaffen.

Offline hansdevr

• Hero Member
  • ...seems logical...
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2015, 02:32:54 pm »
Handbrake is heeeel traag en dus kun je beter gebruik maken van fcctool, wat al eerder in deze draad werd genoemd. Die doet het in een paar honderdsten van een seconde.

Wat overigens niet betekent dat Handbrake slecht is, integendeel.