Auteur Topic: Med600x3d bekabeld met AirPort  (gelezen 2877 keer)

Offline Sciletto

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Med600x3d bekabeld met AirPort
« Gepost op: december 20, 2013, 11:00:57 am »
Hoi allemaal,

Gister heb ik de med600 aangeschaft maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat. Mijn situatie is als volgt: ik heb een Mac pro met mavericks, dan krijg je de AirPort express, dan de AirPort extreme en dan de med600. Verbinden aan het netwerk gaat makkelijk. Met een Windows pc lukt het om te verbinden met het wachtwoord en gebruikersnaam van de des betreffende pc maar wat moet ik invullen en aanhebben als ik verbinding wil maken met me Mac?

Ik lees in verschillende topics dat samba aan moet en dan hoef je enkel je map te delen. De gedeelde map is dan in nfc/nfg ofzoiets te zien. Dit werkt bij mij echt niet. Ook heb ik me inlog gegevens van me Mac ingevoerd op de med bij de gebruikersid en wachtwoord maar dan zegt ie: logon fail.

Wat moet ik doen?

Offline McBen

• Newbie
  • *
Re: Med600x3d bekabeld met AirPort
« Reactie #1 Gepost op: december 29, 2013, 06:30:09 pm »
Hoi,
Ik heb het zelfde hier. Beetje vergelijkbare schakeling van apple apparatuur. Ik denk dat het probleem is dat de MED600 alleen overweg kan met NTFS geformatteerde schijven en niet met apple format.

De MED600 ziet namelijk wel alle schijven (in mijn geval 2x Time Machine en 1x MacBook) maar kan er niet op inloggen.

Wellicht dat iemand er een oplossing voor heeft.

NB: Heeft je MED600 wel gewoon contact met internet?

Gr. McBen

Offline slikgtt

• Active Member
  • **
Re: Med600x3d bekabeld met AirPort
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2014, 10:39:46 pm »
Ola,

Het apple format is geen beperking.Draai hierzo met Mac OS Uitgebreid (journaled).Deel je mappen mbv nfs manager en je mede8er speelt alle media probleemloos af.

Grt.