Auteur Topic: med800x3d verbinden met mac via usb slave  (gelezen 4172 keer)

Offline mbb

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
med800x3d verbinden met mac via usb slave
« Gepost op: september 28, 2013, 11:54:19 am »
Beste mensen,

Ik zie vast iets over het hoofd en wellicht kan iemand mij helpen.

Op dit moment kan ik met twee verschillende macbooks via de wifi verbinding data overzetten naar mijn gloednieuwe mede8er 800 met 4TB hdd. Als ik de mede8er aansluit via de usb slave kabel, dan ziet mijn finder hem wel, maar kan ik alleen lezen.

Hoe krijg ik de schijf op schrijven?

Het is natuurlijk veel sneller en handiger om hem even usb 3.0 aan te sluiten en de eerste tig films en muziek via de kabel over te zetten.

Wie helpt even?

Offline Brammes

• Newbie
  • *
Re: med800x3d verbinden met mac via usb slave
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2013, 03:24:58 pm »
Je hebt dan nog een progje nodig om te kunnen schrijven naar NTFS geformatteerde schijven. Ikzelf gebruik NTFS for Mac (Paragon). Maar er zulllen best ook freeware progjes zijn.

Offline mackees

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2013, 12:33:30 pm »
Opnieuw indelen die schijf en dan HFS+ gebruiken moet toch ook werken ?
Ik heb zelf een 600x3d dus alleen extern maar dat werkt prima.Maakt voor de player geen zak uit of de disk nu intern zit of extern lijkt me.
Volgens de manual moet de mediaplayer overweg kunnen met HFS+ , ik kan nergens vinden dat dat alleen voor een externe disk van toepassing is.

Offline Rogers

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2013, 10:16:38 pm »
Dus met een mediaplayer die NFS+ ondersteund en je formatteert de HDD op dit formaat ziet je Finder altijd je mediaplayer zodra je de slave aansluit op je MAC? Dit wil ik namelijk ook graag weten.

Het programmaatje van Paragon NTFS for MAC, is wel een betaald programma trouwens. Ik geloof iets van 20 a 30 euro.

Iemand nog een tip voor een cover-art programma die ondersteund wordt door een MAC?