Auteur Topic: How-to: Synology NAS, NFS en Mede8er mediaplayer  (gelezen 60964 keer)

Offline Gonus

• Active Member
  • **
  • Like Status: +2/-3
Re: How-to: Synology NAS, NFS en Mede8er mediaplayer
« Reactie #75 Gepost op: mei 17, 2016, 09:40:49 am »
Beste fvdm68,

Na jarenlang probleemloos gebruik van mijn MED600X3D in combinatie met een Synology DS112, heb ik sindskort het probleem, dat films en series - ad random - vastlopen. Het beeld is dan bevroren en alleen een stroomonderbreking op de Mede8er helpt dan. Het gebeurt volstrekt willekeurig, dus niet bij bepaalde formaten of zo.
Aan de Mede8er is niet gewijzigd (draait al lang probleemloos op laatste firmware). Wat wel is gebeurd, is een update van de Synology naar DSM 6.0.
Kun jij als Synology/Mede8er-deskundige aangeven of DSM 6.0 wijzigingen heeft doorgevoerd, die invloed hebben op de Mede8er en de instelling daarvan conform jouw handleiding voor DSM 5.0??

Ik gebruik zelf een MED600X3D icm een Synology DS114. Nadat ik de Synology heb geupdate naar DSM 6.0 ben ik (nog) niet tegen problemen aangelopen.
Zijn er misschien (onbewust) instellingen aangepast op de Synology?

Offline fvdm68

• Experienced Member
  • Like Status: +2/-0
  • Synology NFS
« Reactie #76 Gepost op: mei 20, 2016, 03:51:32 pm »
Tja, dat is heel moeilijk te zeggen.

Ik ben mijn niet bewust dat de huidige handleiding niet meer zou werken. Op dit gebied is niet veel gewijzigd. Het enige waar de Mede8er gebruik van maakt is een gedeelde map, die wordt benaderd via NFS (als bestandssysteem) en TCP/IP of UDP (als netwerkprotocol).

Heb je alleen de upgrade naar DSM6 gedraaid? Ik heb zelf namelijk mijn Synology compleet nieuw ingericht.

Ik heb overigens zelf recentelijk 2x een vastloper gehad. Eén keer daarvan was in het menu.
Ook ik kon alleen via het verwijderen van de stroomkabel het probleem oplossen, maar dat is volgens mij bij de Mede8er altijd het geval als deze vastloopt.

Offline eceeq

• Active Member
  • **
  • Like Status: +1/-0
« Reactie #77 Gepost op: mei 22, 2016, 01:35:42 pm »
Ik had eigenlijk nooit problemen met de Mede8er. Het begon met Favorieten die niet meer werkten. Opnieuw aanmaken hielp niet, hij bleef bij het lezen daarvan hangen. Maar ook afspelen  vanuit de mediabibliotheek gaf vastlopers.
Ik heb nu de Mede8er helemaal opnieuw geïnstalleerd en het gaat nog goed. Ik zocht de oorzaak bij DSM 6.0 omdat dat het enige was dat gewijzigd was in de keten van onderdelen.

Offline Dion34

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
« Reactie #78 Gepost op: juni 18, 2016, 08:33:07 am »
Bedankt voor de handleiding!  :D Toch heb ik nog even een vraag, hoe reboot ik de Mede8er? Bij stap vier, punt vijf staat letterlijk ''Reboot de Mede8er''  hoort dit automatisch te gebeuren?

Thnx,
Dion

Offline bonestaak

• Newbie
  • *
« Reactie #79 Gepost op: februari 21, 2017, 07:36:12 pm »
Hoe zit dat met foto's?  ik heb geprobeerd om mijn fotomappen ingescand te krijgen op mijn mede8er maar ik krijg maar 5 plaatjes te zien en dat blijken uiteindelijk dan nog mp4 jes te zijn die tussen de foto's zaten.
Ik heb DSphoto op mijn Synology natuurlijk uitgezet.

Offline trimix1970

• Newbie
  • *
« Reactie #80 Gepost op: mei 08, 2017, 10:01:44 pm »
heb hier een nieuwe 916 synology nas staan met 4 schijven erin  maar krijg  de nfs niet werkend op  de med800x3d     kan alleen schijf 1 die als  basis schijf dient via nfs benaderen   de andere 3 geeft de med  fail aan    heb al van alles via rechten enz geprobeerd     wat zou ik evt fout hebben staan ?

samba werkt wel gewoon     nfs dus niet    alleen 1 schijf die ik kan benaderen

al weer opgelost     na op de schijf te klikken  die onder nfs staat dan menu knop indrukken zag ik dat de benaming voor de share verkeert stond    stond op volume 1  ipv van volume 3 of 4 
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2017, 10:24:04 pm door trimix1970 »

Offline meh

• Newbie
  • *
« Reactie #81 Gepost op: juli 05, 2017, 08:52:32 pm »
Als ik de handleiding open lukt dit niet:"Bestand is beschadigd". Kan iemand mij aan de handleiding helpen?

Offline dunja

• Newbie
  • *
« Reactie #82 Gepost op: juli 10, 2017, 01:40:53 pm »
Ik kan het bestand jammer genoeg ook niet openen. Met geen enkel PDF programma of browser.
Heel graag hulp.

Offline degrut

• Newbie
  • *
« Reactie #83 Gepost op: juli 18, 2017, 12:20:19 pm »
Ik zou ook graag deze handleiding nog eens (werkend) downloaden!

Offline fvdm68

• Experienced Member
  • Like Status: +2/-0
  • Synology NFS
« Reactie #84 Gepost op: september 17, 2017, 12:14:25 pm »
Ik kom niet zo vaak meer op deze site, er is namelijk weinig nieuws. Helaas werkt movie scraping op dit moment bij mij niet en daar hebben meer mensen last van.

Ik kreeg bericht van degrut en zag dit topic. Ik heb inderdaad geconstateerd dat de pdf corrupt was. Ik heb de laatste versie opnieuw geplaatst.

Succes.
« Laatst bewerkt op: september 17, 2017, 12:16:18 pm door fvdm68 »