Auteur Topic: How-to: Synology NAS, NFS en Mede8er mediaplayer  (gelezen 59912 keer)

Offline fvdm68

• Experienced Member
  • Like Status: +2/-0
  • Synology NFS
Re: How-to: Synology NAS, NFS en Mede8er mediaplayer
« Reactie #30 Gepost op: juni 09, 2014, 06:36:06 pm »
Hoi Frank

Vorige week heb ik een DS214 en Mede8er 600 gekocht. Vandaag ben er eens voor gaan zitten met resultaat!
Van de week kreeg ik de mappen met zg. vob bestanden niet aan de gang.

Nu speelt werkelijk alles vlekkeloos af. Geweldig.

Bedankt voor je handleiding!!

En voor anderen, het is allemaal nieuw voor me maar ik kan zeggen, als je de stappen volgt komt het gewoon goed:-)
Dat is een mooi NAS!

Graag gedaan en jij bedankt voor jouw bericht. En nu genieten ;-) .

Offline kim

• Experienced Member
  • Like Status: +1/-0
« Reactie #31 Gepost op: juni 25, 2014, 03:27:05 pm »
hey Frank,

super manual,werkt van de eerste keer bij mij  ;D

Alleen de WOL krijg ik niet voor elkaar.Mn DS414 is met 2 netwerkkabels op een gigabit switch aangesloten,en de optie WOL staat op de synology aan.Als ik in de mede8er ga kijken heb ik 2 Diskstations onder WOL staan.Als ik hier een signaal naar de NAS stuur komt ie niet uit slaapstand,is er iets wat ik verkeerd doe?

Offline kim

• Experienced Member
« Reactie #32 Gepost op: juni 26, 2014, 04:40:26 pm »
kleine correctie,de WOL werkt wel als de NAS volledig uit staat.Maar dan duurt het oneindig lang vooraleer ik de mappen te zien krijg op de mede8er.
Als ik de NAS in slaapstand heb staan komt ie pas tot leven als ik in de mappen ga,en dan duurt het ook even.
Volgens mij is het niet mogelijk om de NAS een WOL te geven als ie in slaapstand staat als de mede8er opspringt,das wel spijtig.
Nu is het kiezen tussen heel lang wachten en gewoon lang wachten  ;D

Offline fvdm68

• Experienced Member
  • Synology NFS
« Reactie #33 Gepost op: juli 21, 2014, 10:43:46 am »
kleine correctie,de WOL werkt wel als de NAS volledig uit staat.Maar dan duurt het oneindig lang vooraleer ik de mappen te zien krijg op de mede8er.
Als ik de NAS in slaapstand heb staan komt ie pas tot leven als ik in de mappen ga,en dan duurt het ook even.
Volgens mij is het niet mogelijk om de NAS een WOL te geven als ie in slaapstand staat als de mede8er opspringt,das wel spijtig.
Hoi Kim,

Sorry, ik ben hier al een poosje niet meer geweest.

Wat bedoel je met slaapstand: de hdd's in slaapstand of het NAS? Die van mij kan alleen het eerste.
En dan helpt WOL zeker.

Offline fvdm68

• Experienced Member
  • Synology NFS
« Reactie #34 Gepost op: juli 21, 2014, 10:45:14 am »
Hoi Frank

Vorige week heb ik een DS214 en Mede8er 600 gekocht. Vandaag ben er eens voor gaan zitten met resultaat!
Van de week kreeg ik de mappen met zg. vob bestanden niet aan de gang.

Nu speelt werkelijk alles vlekkeloos af. Geweldig.

Bedankt voor je handleiding!!

En voor anderen, het is allemaal nieuw voor me maar ik kan zeggen, als je de stappen volgt komt het gewoon goed:-)
Dank je voor jouw reactie! Top  ;)

Offline fvdm68

• Experienced Member
  • Synology NFS
« Reactie #35 Gepost op: juli 21, 2014, 01:02:40 pm »
Zo, het heeft even geduurd maar ik heb de startpost aangepast met V1.2 van de handleiding.

V1.2 Update naar DSM 5 en bevindingen Mede8erforum NL. Opmaak veranderingen en typo’s.

Offline kim

• Experienced Member
« Reactie #36 Gepost op: juli 26, 2014, 09:30:11 am »
Hoi Kim,

Sorry, ik ben hier al een poosje niet meer geweest.

Wat bedoel je met slaapstand: de hdd's in slaapstand of het NAS? Die van mij kan alleen het eerste.
En dan helpt WOL zeker.

hey,

ik kan ook alleen de hdd's in slaapstand zetten.
Maar als ik de mede8er aanzet gaan de hdd's niet uit slaapstand bij mij.

Offline rodima

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
  • Doe wel en Zie niet om
« Reactie #37 Gepost op: juli 26, 2014, 11:07:45 am »
Top handleiding ook voor een onervaren iemand zoals mijn persoontje zeer goed te doen ben er eens rustig voor gaan zitten en na een paar wijzigingen in mijn mappen van mijn NAS werkt het top :)

Bedankt hiervoor

Offline RuudCorstjens

• Newbie
  • *
« Reactie #38 Gepost op: juli 28, 2014, 01:21:10 pm »
Beste,

Ik heb mijn Synology NAS ook aangesloten op mn mede8er 400X2.
Deze zijn beide verbonden met mijn Switch (TP-LINK TL-SG1016D) pas nieuw gekocht.
Ik stream ook altijd films van 1080p. De eerste 5 minuten gaan telkens vlot en daarna stopt hij gewoon.
Dan loopt de mede8er zelfs volledig vast en moet ik deze afsluiten door de stekker uit te trekken.

Wat kan ik doen?

Offline hansdevr

• Hero Member
  • Like Status: +22/-4
  • ...seems logical...
« Reactie #39 Gepost op: juli 28, 2014, 01:42:49 pm »
In elk geval niet in de draad van een ander posten, waar het gaat over een how-to...
Start zelf een nieuwe draad op...
My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can.. (F. Zappa)

Blackadder: Baldrick, have you no idea what irony is?
Baldrick: Yes, it's like goldy and bronzy only it's made out of iron.

Offline Theodor

• Newbie
  • *
« Reactie #40 Gepost op: augustus 01, 2014, 07:32:02 am »
Heb de handleiding gevolgd voor mijn synology.
Er staat een map met films op dus naam films met daaronder alles films in mapjes met de goed naam enz.
Nfs share werkt maar kan de de map films niet toevoegen aan favorieten ook bij scrapen krijg ik de melding failed...
Bvd voor eventuele help

Offline pejannl

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-1
« Reactie #41 Gepost op: augustus 24, 2014, 11:01:03 am »
Frank, dat is een hele mooie beknopte handleiding. Ik heb mijn instellingen even gecontroleerd en ze komen overeen met _een_ aanpassing.

Als ik NFS op UDP of Auto zet krijg ik bij het openen van een NFS folder gegarandeerd problemen. Ik krijg  dan weinig films te zien en de plaatjes ontbreken dan nagenoeg allemaal. Een pogong om een film folder te openen resultaat met 100% zekerheid in een harde crash van de Mede8er.

Ik heb sinds Juni (toen ik hem kocht) protocol op TCP staan en dat werkt bij mij prima.

rsize staat keurig op 32k, jumbo frames staat uit.

Gezien de hoeveelheid tablets, laptops, mobieltjes en andere dingen in huis vermoed ik dat de netwerkbelasting hier aan debet is. Een tip voor mensen die met UDP vastlopers krijgen: Zet hem eens gewoon op TCP (aan Mede8er zijde).

Offline kjellbogaard

• Newbie
  • *
« Reactie #42 Gepost op: augustus 26, 2014, 09:47:54 pm »
Hi,

Ook ik houd hetzelfde probleem. Heb de hele handleiding stap voor stap doorlopen. De mede8tor (400x2, firmware 3.04) ziet de video map op m'n nas (ds214se, dse5) maar bij het connectie maken blijf ik de melding 'failed' krijgen. Iemand nog tips?

bvd,

Kjell

Offline kjellbogaard

• Newbie
  • *
« Reactie #43 Gepost op: augustus 28, 2014, 08:43:46 pm »
Dank. Ik ben een mac user echter.

Offline poll

• Newbie
  • *
« Reactie #44 Gepost op: september 28, 2014, 10:36:50 am »
De handleiding heeft mij uiteindelijk geholpen(moest me wel registreren voordat ik de handleiding kon downloaden).

In de handleiding wordt aangegeven een synology firewall regel aan te maken voor verkeer tussen synology en de med8er. Ik achtte dit onnodig omdat er geen regeld op de firewall stonden, en bij geen match op regels zou het verkeer worden doorgelaten.

Uiteindelijk toch een firewall regel gemaakt en toen werkte het.

Deze handleiding werkt dus op een Med500X2 (firmware mei 2014)met een synology DS1010+(DSM 5.0.4493)