Auteur Topic: Hoe MED800x3d in netwerk?  (gelezen 12419 keer)

Offline Roy natuurlijk :)

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Hoe MED800x3d in netwerk?
« Gepost op: juli 29, 2013, 01:06:59 pm »
Als ik mijn MED800x3d aanzet, komt deze niet in mijn netwerk te staan. Ik kan dus slechts alleen via de usb films overzetten.
Er zit een lankabel in de med800x3d.
Wat doe ik fout?

Offline mackees

• Newbie
  • *
Re: Hoe MED800x3d in netwerk?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2013, 01:17:22 pm »
Aantal zaken eerst nakijken/testen.
-Heeft de mede8er een werkende verbinding ? (internet)
-Zitten de Mac en de mede8er in dezelfde ip-range ? (voorbeeld 192.168.178.x )
-op de Mac : Finder ---> Go ---> Connect to server  en dan smb://ip adres van mede8er

Normaal gesproken zou op beide apparaten DHCP inschakelen voldoende moeten zijn om in hetzelfde netwerk te komen.
Mocht het lukken staat je een volgende verassing te wachten : Of de SMB implementatie op de mede8er is ronduit bagger of de netwerkaansluiting is geen 1Gbit aansluiting want de prestaties onder zowel windows als OSX zijn gewoon om te huilen met beetje mazzel haal je piek 13Mb per sec.
Gelukkig knal ik al mijn films op een NAS  met rudat gaat tenminste regelmatig rond de 100Mb, voor die tijd was het sneller om een HD aan de Mac te knopen -- de handel kopiĆ«ren en weer terug aan te sluiten op de mede8er welke prima overweg kan met HFS+ schijven.
Laatste is voor jou een mindere optie want daar heb je natuurlijk geen apparaat voor gekocht met ingebouwde HD.

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
  • Like Status: +138/-12
« Reactie #2 Gepost op: augustus 01, 2013, 03:18:57 pm »
Citaat
Of de SMB implementatie op de mede8er is ronduit bagger of de netwerkaansluiting is geen 1Gbit aansluiting want de prestaties onder zowel windows als OSX zijn gewoon om te huilen met beetje mazzel haal je piek 13Mb per sec.

Je zal dergelijke snelheden zien met alle hardware media spelers die er zijn.
De specifieke processors die in dit soort spelers worden gebruikt zijn gemaakt voor het afspelen van video, dat doen ze dan ook heel goed. Netwerk snelheid is tevens snel genoeg om te kunnen streamen.

Gebruiken als NAS etc, dat is niet te vergelijken met een dedicated NAS die gebouwd is snelle file transfers, maar weer niet in staat is om video af te spelen.....

Offline mackees

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 01, 2013, 05:07:37 pm »
off topic
Mijn Thecus N4800 speelt toch anders prima HD video af via de ingebouwde HDMI poort.
Het is alleen dat ik dat ding niet in het zicht wil hebben in de huiskamer.

Dat alle mediaspelers relatief traag zijn zal me eerlijk gezegd een worst zijn, op het moment dat er geadverteerd wordt met 1Gbit netwerkaansluiting geef je eventuele kopers toch het gevoel dat het met file transfers wel redelijk snor zit :)

Ik heb er voor de rest weinig moeite mee want eerlijk is eerlijk de mede8er apparaten zijn voor het geld gewoon prima mediaplayers en achteraf blijkt dat de support ook gewoon ruim boven het gemiddelde ligt.
Tel hier bij op dat er daadwerkelijk als extra nieuwe features bijkomen die gewoon goed werken (scraper,iptv e.d) en het mag duidelijk zijn dat ik op dat kleine puntje na meer dan tevreden ben met mijn aanschaf.
(denk er zelfs al aan om een 2e aan te schaffen ipv een AppleTV, enige twijfel is dan dat ik misschien airplay heel erg ga missen)

Offline mike_42

• Senior Member
  • Like Status: +6/-0
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2013, 06:19:43 pm »
Als ik mijn MED800x3d aanzet, komt deze niet in mijn netwerk te staan. Ik kan dus slechts alleen via de usb films overzetten.
Er zit een lankabel in de med800x3d.
Wat doe ik fout?

Om teru te komen op jou probleem:

Heb je het samba proces aanstaan van de med. (Onder setup network)

Mike42

Offline Roy natuurlijk :)

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2013, 03:56:15 pm »
Mike, dank, ik had over alles heen gelezen en zag dat samba uitstond.. werkt nu perfect! trouwens overdracht is best rap.. filmpje van 8gb gaat echt supersnel.

Offline mike_42

• Senior Member
  • Like Status: +6/-0
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2013, 07:34:40 pm »
Mike, dank, ik had over alles heen gelezen en zag dat samba uitstond.. werkt nu perfect! trouwens overdracht is best rap.. filmpje van 8gb gaat echt supersnel.

mooi,

ben blij dat ik je kon helpen  ;D

Gr, mike42 8)