Auteur Topic: toegang netwerk via Samba of NFS  (gelezen 4634 keer)

Offline Daniel

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
toegang netwerk via Samba of NFS
« Gepost op: april 27, 2013, 02:21:38 pm »
Hallo allemaal,

ik probeer de mede8er werkend te krijgen op een Imac met Mountain Lion, welke de server van mijn bestanden is. Nu heeft de mede8er 3 opties om toegang te krijgen naar de Mac.

1) Netwerk
2) Upnp
3) NFS

Helaas werken opties 1 en 3 voor mij niet, en optie 2 (via Plex Media Server) heeft als nadeel heeft dat de Mede8er de ondertiteling niet vindt. Nu is dit de hoofdreden waarom ik de mede8er heb aangeschaft. Ik heb al een apple tv 3 en voor bestanden zonder ondertiteling kan ik die net zo goed gebruiken. Bij Atv 3 is het omslachtig en bewerkelijk om ondertitels bij te voegen.

Wat ik graag zou willen weten is of het iemand met een Mac is gelukt om optie 1 (samba) of liefst optie 3 (NFS) werkend te krijgen. Ik heb het programma NFS manager geprobeerd van Bresink, maar ook dit is niet gelukt. Wie kan me hiermee helpen?

Alvast bedankt,

Daniël

Offline Daniel

• Newbie
  • *
Re: toegang netwerk via Samba of NFS
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2013, 11:48:45 am »
edit; middels het downloaden van SMBu heb ik inmiddels wel Samba op de Mac aan het werk gekregen. NFS wil echter maar niet lukken. Iemand nog suggesties?

gr. Daniël

Offline truffel

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2013, 12:34:24 pm »
Ik heb net de Mede8er 600 binnen en de software geüpdate. Daarna op de player Samba aangezet en op mijn Mac de map Films gedeeld.
Dan kies ik voor NFS en ik heb toegang tot de films. Eenvoudiger kan eigenlijk niet.
Ik heb op de Mac niets hoeven instellen verder.

Offline Erwin_1982

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2013, 08:24:48 pm »
Stomme vraag misschien, maar ben een n00b en dit is mijn eerste post.
Vraag is: hoe zet je Samba "aan" op de je player? In dit geval een 500x2.

Hoor graag. Dank vast.