Auteur Topic: Video wall maken met MCIM i.c.m. Mede8er  (gelezen 187016 keer)

Offline filbox

• Newbie
  • *
  • Like Status: +0/-0
Re: Video wall maken met MCIM i.c.m. Mede8er
« Reactie #30 Gepost op: april 22, 2012, 05:34:50 am »
Beste Loadercoder,

ik ben een beetje aan het testen gegaan met MCIM en tot nu toe ben ik onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid.

Toch heb ik nog een paar vraagjes waarop ik in de (misschien iets te beknopte/onvolledige handleiding) geen antwoord vind:

•   Onder het tabblad algemeen is een knop ‘verwijderen’ waarmee je films (t.t.z. geïmporteerde data) kan verwijderen. Het lijkt er op dat je dit slechts 1 voor 1 kan doen, of vergis ik me ? M.a.w. is het mogelijk om in die lijst meerdere (of alle) films tegelijk te selecteren en te verwijderen ?
•   Misschien een domme vraag (weliswaar van een beginner), maar waarvoor dienen de volgende knoppen op het tabblad algemeen:

o    “Opslaan”;
   o   “Maak achtergrond”. Het programma zegt dat hiermee interface afbeeldingen gemaakt worden voor de  geselecteerde mediaspeler. Dit begrijp ik niet goed. Dat was toch al gebeurd door de “import” ?
   o   Onder het tabblad configuratie ==> MCIM instellen. Wat maakt “film zoeken d.m.v. folder naam” anders wanneer dit aangevinkt wordt ?

•   Tot nu toe  gebruikte ik YAMJ. YAMJ exporteert zijn data naar de individuele filmfolders. MCIM lijkt alle data te exporteren naar  1 aangemaakte folder (de map die je \'film\' noemt in de handleiding).  Klopt dat ? Leest de mediaplayer zijn info uit deze map wanneer een videowall wordt gemaakt ?

Groeten,
Filip

Offline Loadercoder

• Senior Member
  • Like Status: +19/-1
« Reactie #31 Gepost op: april 22, 2012, 08:44:27 am »
Hallo Filip,

Citaat
ik ben een beetje aan het testen gegaan met MCIM en tot nu toe ben ik onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid.
Dank je.

Citaat
• Onder het tabblad algemeen is een knop ‘verwijderen’ waarmee je films (t.t.z. geïmporteerde data) kan verwijderen. Het lijkt er op dat je dit slechts 1 voor 1 kan doen, of vergis ik me ? M.a.w. is het mogelijk om in die lijst meerdere (of alle) films tegelijk te selecteren en te verwijderen ?
Nee dit kan en 1 voor 1 of een lijst zijn. Selecteer 1 film ga met je muis naar de andere film en druk de shift toets in (houd deze ingedrukt) en klik nog een keer met links met je muis. Nu heb je lijst geselecteerd. Met de Ctrl toets en links klikken kan je ook losse items selecteren/deselecteren. Dit is overigens standaard Windows gedrag hier heb ik geen letter aan geprogrammeerd. Dit werkt ook zo in de Windows Explorer.

Citaat
o “Opslaan”;
Als je een wijziging op de filmkaart maakt (Een tekst aanpast, een andere afbeelding selecteer) en je wilt dit bewaren zodat je de volgende keer dit niet nog een keer wilt doen of als je deze gegevens wilt zien op de je Mede8er zal je deze gegevens op moeten slaan. Vandaar de knop Opslaan. En deze knop is ook  alleen actief als je iets gewijzigd hebt waardoor het mogelijk zinnig is om het op te slaan. Opslaan is dus het bewaren van de gegevens.

Citaat
o “Maak achtergrond”. Het programma zegt dat hiermee interface afbeeldingen gemaakt worden voor de geselecteerde mediaspeler. Dit begrijp ik niet goed. Dat was toch al gebeurd door de “import” ?
Je haal hier dingen door elkaar. Importen is het inlezen van je films in de database van MCIM. Er worden dus geen afbeeldingen aangemaakt voor je Mede8er op dat moment. Maak achtergrond maakt de afbeeldingen voor je Mede8er maar in dit geval alleen voor de geselecteerde film uit de filmlijst. Dit aanmaken van de achtergrond en het maken van de interface kan pas als de films geïmporteerd zijn.

Citaat
o Onder het tabblad configuratie ==> MCIM instellen. Wat maakt “film zoeken d.m.v. folder naam” anders wanneer dit aangevinkt wordt ?
Met MCIM is het mogelijk om op 2 manieren naar film informatie te zoeken op internet.
  [li]1. Op directory naam[/li][li]2. Op bestandsnaam[/li]
Dit maakt het volgende verschil stel je noemt de naam van de directory (dus waar je film in staat) \"Iron Man\" Maar het film bestand heet, \"Iron.Man.1.2008.1080p.BluRay.DTS.x264.mkv\" dan is de kans dat je de film kan vinden bij Moviemeter.nl beter bij op 1 dan bij optie 2. Standaard staat deze optie aan omdat de meeste mensen wel de naam van de map netjes benoemen maar de bestandsnaam laten zoals deze is.

Citaat
Tot nu toe gebruikte ik YAMJ. YAMJ exporteert zijn data naar de individuele filmfolders. MCIM lijkt alle data te exporteren naar 1 aangemaakte folder (de map die je \'film\' noemt in de handleiding). Klopt dat ? Leest de mediaplayer zijn info uit deze map wanneer een videowall wordt gemaakt ?
Nee ook MCIM gebruikt de individuele filmfolders. Dit kan ook niet anders aangezien de mediaspeler er anders niets meer van snapt. De afbeeldingen en film info moet dan ook bij de film staan, zodat de Mede8er deze kan lezen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. :)

Groeten Loadercoder
Een dag zonder MCIM is als een dag zonder lach. ;-)

Offline Maasbommel

• Mede8er Moderator
  • Hero Member
  • Like Status: +138/-12
« Reactie #32 Gepost op: april 22, 2012, 09:11:13 am »
@LoaderCoder,

Feedback tav de knop verwijderen:
- Deze verwijderd wel de about.jpg en de cover.jpg, maar niet de .xml file. Is dit bewust?

Offline Loadercoder

• Senior Member
« Reactie #33 Gepost op: april 22, 2012, 09:21:19 am »
Hallo Maasbommel,

Dat ben ik vergeten aan te passen nadat ik als een \"achterlijke\" die xml optie erin heb zitten typen.
Bedankt voor het melden. :)

Zal hem gelijk even bijwerken, ik heb overigens nog een bug ontdekt in de rating die MCIM aanmaakt. Sommige films staan op 10/10 en terwijl er een veel lagere rating staat in MCIM. Dat komt omdat er geen komma\'s of punten in het percentage mogen zitten (XML). Ook dit is een aanpassing die in de 1.08.0.2 komt.

Groeten Loadercoder.

Offline Marco Heinsbroek

• Experienced Member
  • Like Status: +4/-0
« Reactie #34 Gepost op: april 22, 2012, 10:17:56 am »
Nog even een tip :

Als je een vrij grote film collectie hebt en je wil deze laten scannen
zorg dan dat je bij de optie toon alle titels een beetje redelijk normaal aantal hebt staan.
Standaard stond deze dacht ik op 15 maar ik had hem op alles weer geven gezet (0=alles weergeven)
Alleen vind moviemeter het genoeg als je 5000 searches per dag hebt haha :P
ofwel 5000 titels weergeven per dag per IP adres.
Nu kan ik mijn collectie vandaag niet afronden helaas.:(
Dus hou daar rekening mee........ ;)

Offline Marco Heinsbroek

• Experienced Member
  • Like Status: +4/-0
« Reactie #35 Gepost op: april 22, 2012, 10:30:54 am »
@ Loadercoder

Ik kwam nog een ander probleem tegen :
Dubbele Titels hij overschrijft de eerste zeg maar
ik heb dit met bijvoorbeeld james bond

voorbeeld : James Bond - 01 - DR.NO
            James Bond - 02 - From Russia with Love

Ik heb 01 en 02 er tussen staan zodat ik de volgorde van uitkomen van de film weet
Nu schrijft hij dus de eerste titel over en blijft dus alleen titel 2 erin staan dus van de hele collectie
die ik heb staat alleen de laatste titel erin.
Komt dit door de - streepjes in de titel??

Hetzelfde heb ik met de back to the future reeks, alleen de laatste dus deel 3 staat nu in de lijst.
deze staan zo op mijn HD
BACK_TO_THE_FUTURE_I
BACK_TO_THE_FUTURE_II
BACK_TO_THE_FUTURE_III
na de scan is in de lijst dus alleen BACK_TO_THE_FUTURE_III te zien

Offline filbox

• Newbie
  • *
« Reactie #36 Gepost op: april 22, 2012, 11:34:59 am »
Citaat van: \"Loadercoder\" post=11726
Nee dit kan en 1 voor 1 of een lijst zijn. Selecteer 1 film ga met je muis naar de andere film en druk de shift toets in (houd deze ingedrukt) en klik nog een keer met links met je muis. Nu heb je lijst geselecteerd. Met de Ctrl toets en links klikken kan je ook losse items selecteren/deselecteren. Dit is overigens standaard Windows gedrag hier heb ik geen letter aan geprogrammeerd. Dit werkt ook zo in de Windows Explorer.

Ik kan inderdaad met de klassieke Windows methode lijsten selecteren. Maar blijkbaar zit hier een beperking op. Soms lukt het bvb. om 20 items te selecteren, maar 21 lukt niet meer...

Je haal hier dingen door elkaar. Importen is het inlezen van je films in de database van MCIM. Er worden dus geen afbeeldingen aangemaakt voor je Mede8er op dat moment. Maak achtergrond maakt de afbeeldingen voor je Mede8er maar in dit geval alleen voor de geselecteerde film uit de filmlijst. Dit aanmaken van de achtergrond en het maken van de interface kan pas als de films geïmporteerd zijn.

Dit volg ik niet goed vrees ik. Na een import krijg ik in het linker venster van MCIM een overzicht van alle gescande films. In het rechtse venster zie ik alle informatie van de film die in het linker venster is geselecteerd (foto\'s, plot, IMDB-informatie, enz.). Dit heb ik reeds zonder \"achtergrond maken\" uitgevoerd te hebben. Ook de handleiding zegt niets over \"achtergronden maken\". Volgens de handleiding moet je na het importeren direct exporteren. Alle info gaat dan naar een map die ik aangemaakt tijdens de configuratie van MCIM. dit is de nieuwe map die in de handleiding \"Films\" werd genoemd.

het is me niet duidelijk op welke manier ik de opgehaalde filminfo en afbeeldingen in de overeenkomstige filmmappen krijg.

Nee ook MCIM gebruikt de individuele filmfolders. Dit kan ook niet anders aangezien de mediaspeler er anders niets meer van snapt. De afbeeldingen en film info moet dan ook bij de film staan, zodat de Mede8er deze kan lezen.

Zie hoger, hoe doe ik dit ?

Ik heb het voorgevoel dat dit het beste programmatje gaat worden wat ik al heb uitgetest. Ik vrees enkel dat ik een handleiding \"MCIM voor dummies\" nodig heb :oops:

Offline Loadercoder

• Senior Member
« Reactie #37 Gepost op: april 22, 2012, 12:08:28 pm »
Hallo Marcoh,

Dat is precies de reden waarom ik er maar 15 weer geef, 1. het gaat sneller en 2. Als de film niet binnen de eerste 15 items zit zal hij er naar alle waarschijnljkheid niet bij zitten. Moviemeter heeft inderdaad de beperking van 5000 requests per dag. Heb je in een \"normale\" situatie geen last van.

Het punt met films met dezelfde namen is het volgende.

Moviemeter is heel picky op de naam, zoals jij hem beschijft:

BACK_TO_THE_FUTURE_I
BACK_TO_THE_FUTURE_II
BACK_TO_THE_FUTURE_III

Als je bij moviemeter kijkt zie je dat de films als volgt benoemd zijn

Back to the Future
Back to the Future Part II
Back to the Future Part III

Als je ze noemt zoals je aangeeft dan loop je de kans dat ie er maar 1 importeert namelijk de laatste die hij tegen komt. Dit kan je soms ondervangen door het jaartal in de directory naam te zetten.

Back to the Future [1985]
Back to the Future Part II [1989]
Back to the Future Part III [1990]

Maar probeer zoveel als mogelijk de Moviemeter benaming aan te houden lieft met jaartal. Dit geld uiteraard ook voor de andere collecties waar meerdere delen van de titel hetzelfde zijn. James bond, Pirates of the Caribbean enz. Let wel het is een hulpmiddel en daarom niet heilig.

Groeten Loadercoder.

Offline Loadercoder

• Senior Member
« Reactie #38 Gepost op: april 22, 2012, 12:24:55 pm »
hallo filbox,

Er zit zeker geen beperking op ik kan de complete lijst selecteren (al zie ik niet in waarom je dit uberhaupt zou willen). Vergeet niet als je een selectie maakt je onder geen beding de shift toets los mag laten ook niet als je de scrolbalk verplaatst.

Bij het configuren van je mediaspeler heb je een interface map op moeten geven. Dit is de locatie waar je films staan. Dus even als voorbeeld. Op je Mede8er of NAS staat een map films, met hieronder per genre de films. Dus zoiets.

\\Films\\Actie\\Ironman
\\Films\\Actie\\Transformers
\\Films\\Animatie\\Bold

Dan kies je dus als interface map \\Films

Het programma is in staat om dan zelf te bepalen waar extra bestanden moeten komen. Dat is alles.

Hierna maak je de interface zoals hieronder beschreven.

Alle films exporteren doe je via maak interface. Die schrijft alle geselecteerd films in het maak interface scherm naar de juiste locatie. Dus je klik op de button Maak Interface, hierna klik je op de button alles en dan op maak interface. Dan wacht je even en dan is het klaar.

Groeten Loadercoder

Offline filbox

• Newbie
  • *
« Reactie #39 Gepost op: april 22, 2012, 01:02:57 pm »
OK, gelukt !! bedankt ! :-)

ik heb in m\'n filmmapjes nu een \"about\"-, \"folder\"-bestand en een XML :-)

Eén van de oorzaken van de verwarring is het volgende zinnetje in je handleiding http://mcim-nl.wikispaces.com/file/view/MCIM+Handleiding+1.04.pdf/249978312/MCIM%20Handleiding%201.04.pdf

\"Voordat je MCIM voor de eerste keer start moet je ergens een map maken
waar MCIM later zijn interface naar toe kan schrijven. De naam van de map is
niet zo belangrijk maar voor het gemak noem ik deze “Films” \"

even verder in de handleiding staat dan:

\"Interface map: Selecteer hier de locatie van de map “Films” die we
daarnet gemaakt hebben.\"

het lijkt er dus op dat er een nieuw mapje moet aangemaakt worden, terwijl dit niet het geval is. Interface map is gewoon de map op m\'n mede8er waar al m\'n films staan :-)

\"Maak interface\" is me nu duidelijk. maar waarvoor dient \"Maak achtergrond\" dan precies ?

de mist begint stilaan te verdwijnen ! :-)

Offline Loadercoder

• Senior Member
« Reactie #40 Gepost op: april 22, 2012, 01:21:45 pm »
Hallo filbox,

Mooi, :)

Op zich klopt er wel wat er staat in de handleiding geschreven door AtHome. Deze handleiding is geschreven met de Dune mediaspeler als leidraad. hierdoor, kunnen sommige dingen net even anders moeten voor b.v. eeen Mede8er.

Even een voorbeeld:
Stel je past een titel van een film aan, en je slaat deze op. Dan zie je deze wijziging nog niet op de Mede8er.

Selecteer de film die je gewijzigd hebt en dan druk je op de button Maak Achtergrond en de nieuwe afbeeldingen zullen aangemaakt worden zodat je ze kan zien op je Mede8er. Dit is dus puur voor de geselecteerd film die je op dat moment op je scherm hebt staan.  Zodra je er meer dan 2 moet aanmaken kan je het beter doen via Maak Interface.

Groeten,

Loadercoder

Offline filbox

• Newbie
  • *
« Reactie #41 Gepost op: april 22, 2012, 01:54:57 pm »
Top !!

geloof me, wat mij betreft is dit met voorsprong het beste videowall programma dat ik tot nu toe heb uitgetest !

wordt het later mogelijk om ook TV-series aan te pakken ?

Bedankt :cheer:

Offline computerke

• Newbie
  • *
« Reactie #42 Gepost op: april 22, 2012, 02:09:38 pm »
Kan je MCIM uittesten en YAMJ zonder dat die gaan \'botsen\' onderling ? Ik heb nog geen videowall geïnstalleerd maar zou dit wel graag doen ...

Offline Loadercoder

• Senior Member
« Reactie #43 Gepost op: april 22, 2012, 02:19:01 pm »
Dankje. B)

Ik ben met versie 2 bezig, daarin zitten een paar hele mooie dingen.

Je kan zelf bepalen tot een maximum van 4 welke audio talen en ondertitels je wilt zien op je film info afbeelding
en je kan de media info wijzigen. (video type, container e.d.)  en de programma layout is strakker gemaakt.

Daarnaast zal er ondersteuning in komen voor series en in de toekomst muziek.

Kijk maar eens op mijn website en dan de MCIM versie 2.0 link daar kan je en preview zien van de nieuwe versie.

Groeten Loadercoder.

Offline filbox

• Newbie
  • *
« Reactie #44 Gepost op: april 22, 2012, 02:21:26 pm »
Als ik dan toch 1 klein minpuntje mag geven.

Het is een beetje jammer dat plottekst bij MCIM een groot deel van de achtergrond verbergt (zelfs al is hij transparant).

Bij Yamj staat de plottekst iets lager waardoor de achtergrond mooier uitkomt.

De grote sterkte van MCIM is dan weer het feit dat niet telkens je volledige filmbibliotheek opnieuw moet wordt gescand als je een nieuwe film wil toevoegen.