Auteur Topic: Video wall maken met MCIM i.c.m. Mede8er  (gelezen 194856 keer)

Offline Loadercoder

• Senior Member
  • Like Status: +19/-1
Video wall maken met MCIM i.c.m. Mede8er
« Gepost op: april 14, 2012, 09:37:58 am »
Hallo Mede8er gebruikers,

Even voorstellen, ik ben Loadercoder de programmeur van MCIM.

MCIM staat voor MediaCenter Interface Manager.

Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik begonnen aan dit avontuur. Met als doel een Nederlandstalig programma te maken die film informatie kan verzamelen en kon weergeven op mijn Dune.
Maar de Dune speler was niet mijn eerste speler, Ik ben begonnen met een TVIX 6500 en jawel een Mede8er 500X. Omdat deze speler nog steeds gebruikt word en de firmware steeds beter werd, heb ik deze ook aan mijn programma toegevoegd.

Hoe krijg je dit allemaal werkend:
Download het programma via: MCIM Download

Pak deze uit en start MCIM.EXE op. Hierna zal er gevraagd worden een configuratie in te geven voor de gebruikte mediaspeler.
Configuratie naam: (Mag je zelf kiezen)
Mediaspeler naam: Selecteer hier de Mede8er.
Interface map: Dit is je locatie waar je films staan. (hoofd map)
b.v.

n:\\films\\actie
n:\\films\\animatie
enz.
Selecteer dan n:\\film

De rest is niet van toepassing, klik nu op \"Opslaan Media  Speler\"

Om nu de film informatie op te halen kan je het volgende doen.
Ga naar tab Import , en klik op de knop \"Zoek Video Bestanden\".  Klik op de knop Selecteer directory en kies de hoofdmap waar de films staan zoals in het voorbeeld n:\\films
Klik op de OK knop en hierna op Start Import. Het programma zal nu op de opgegeven locatie kijken naar video bestanden. Het voordeel van deze manier is dat je dit kunt blijven doen, dus zet je er nieuwe films bij in de map zal het programma bij de volgende keer importeren deze overslaan. En zo automatisch alleen de nieuwe films toevoegen.